CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Tuesday, October 30, 2012

Aku Yang Berdosa

Bismillahirrahmanirrahim...

Kasihku pada Baginda.

peribadinya sungguh mulia.

tutur katanya berhikmah.

dirinya menjadi ikutan.

lalu mengapa aku mengatakan cinta dan kasih

sedangkan aku manusia hina yang tidak berusaha

masih gagah tulang belulang

masih kekal roh pada jasadnya.

pada-Mu aku mohon kekuatan

seiringan mencontohi Rasulullah s.a.w.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ النَّبِيِِّ الأُمِّيِّ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسلِّمْ

[Ketika rasa malas dan nafsu jahat datang, katakanlah pada diri sendiri :

"Kerana kamu darah Rasulullah s.a.w mengalir, kerana kamu air mata Rasulullah s.a.w. mengalir"

manusia yang tidak pernah kita jumpa di dunia ini tetapi dialah manusia yang paling banyak menangis untuk kita lebih daripada ibu kita sendiri]

No comments: