CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Friday, October 2, 2009

istikharah belom. jadi?

bismillahirrahmanirrahim... sudah lama x bermonolog. hoho.. dan juga bercerita. hmm.. sebenarnye de benda yang mengganggu fikiran aku. betol ke aku nak tukar rumate ni.. yela kan.. istikharah nye belom. jadi x pasti pe yg aku buat ni betol ke x. sesungguhnya untuk tngglkan fayizah sendirian, sy sngt takut dan sedih.

hari tu, lepas exam physic, ku layan muvi. tgh syok layan cite yokito na kimata, ttba satu alunan lagu kedengaran dr fon aku. mesej rupanya.

" piah, tukar rumate nak x?"
"nak!!!!!", aku menjawab tanpa berfikir panjang. seronok betol rasenya waktu tu. yaish!
terus saje ku khabarkan pd fayizah. em, die menerima tapi wajahnya sugul. aku x layan sangat pon tapi ku tau die sedih. biarla die dengan perasaan die. n act she's crying. rite aftr she performd d prayer. aku masih lagi diam. tanpa banyak bicara. yang pasal tu aku xleh tolong la.. sori..

niat d hati bukan xnk bersama tapi ade keperluanku yg perlu aku penuhi. sungguh fayizah. sy syg awk sngt2. sy nak jaga awak supaya awak jadi muslimah solehah. saya nak selalu berada d samping awak time awak sedih, bagi semangat untuk awak. mengajar awak erti hidup sebenarnya. bantu awak cari diri sendiri. sesungguhnya saya takut kalo saya dah x serumate dengan awak, xde sape nak jaga awak. saya sayang awak sebagai saudara saya. dan saat ni, saya rase nak peluk awak je wlaupon awak de d sisi saya, tapi bukan sedang membaca entri saya. air mata pon dah bergenang tapi saya elak awak nampak. entahla. hati terasa berat. padahal semuanya dah konpem.

next sem aku akan serumate dengan rumate masa sem 1. xde mslh pon dgn die. saliha pon ok saje. sesungguhnya diri aku ni masih lagi bnyk kekurangan, kelemahan, dan saya juga kadang2 perlu sum1 untuk bgtau sumthng. x semestinya aku boleh nasihat orang, aku dah cukup baik. terasa hina benar diri ini. pujian sebenarnya umpama ejekan bagiku. ya Allah, diri ini yang berdosa. kerdil sungguh. banyak sungguh rasenya tanggujawab aku. banyak. x terhitung. haiz. afiah, mampu ke ko pikul semua ni?? nanti d persoalkan, nak jawab ape?? haiz. sesungguhnya saya takut. saya perlu kekuatan dariNya. hanya padaMu ku pinta, ku pohon, semoga Engkau sentiasa dekat denganku.. amin...

tadi menghabiskan masa dengan fayizah. kami ke mid. bayangkan la.. aku tido 2 jam je, tapi jalan2 sepanjang hari. gile r... tapi ku sanggupkan juga demi fayizah tersayang. x sanggup tengok die kecewa. saya tido pukul 6.30, bangun pukul 8. erk.. buat pe?? buat bnda merepek. ni la jadinye kalo dah habis exam. tengok muvi saje kejenya. ku tengok cite geng n vampire vs worewolf muvi. lin janji pukul 8 dengan madam, tapi d sebabkan kelewatan aku dgn saliha, jadi la 8.30.. mdm dah pergi dewan nk jaga exam. katanya jumpa pukul 12.15 kat bilik die. aku teruskan la langkah ke library. pulangkan buku yang dah overdue. ngee~ padahal sy x brape bukak pon buku 2. lol~ rm4 kot dendanya. hahaha. padan muka! lewat lagi! tp x pernah serik pinjam buku. hahaha.. ku tnye kak long, bile nak datang ambik barang.. she said diz evng. haiz. nak jmpa mdm tghri, kak long nk dtg petang, bile masa nak kluar, nak kemas barang nih?? haiz. pening2. ku tersepit d antara 2 ruang masa. argh! ! ttba dayah lak salah aku nak balik sama ngan die.. padahal pagi tadi aku dah jelaskan aku xleh ikot die. ku turutkan je salah faham die tu. nak jaga hati die. xpela. katanya, " piah, pukul 10.30 tnggu kat bawah". masa tu aku kat lib lagi. haiz. ok. aku pon pakaian dah elok, x kena tukar, jadi aku terus balik bilik, ambik barang pe yang patut, siap2 nak kluar dgn dayah n yana. yana lak, time dlm bas, entah cmne tertinggal purse lak. adeh.. die patah balik. tinggal aku berdua je ngan dayah. sebenarnya niat aku kluar nk beli tiket balik. baru je lepas beli tiket, aku dapat tau mdm nak jmpa pkul 11.45. time tu dah pukul 11.10. erk?? sempat ke smpi??

x sempat buat pape, aku terus je balik. tapi kali ni bersendirian. dayah stay saje d kl central, tggu yana. die ckp die hantarkan aku smpi tempat tnggu bas. dlm2 kami berjalan, aku ck kat dayah, " dayah, ko jgn pegang tangan aku tau. ko buat bodoh je. aku kena berdikari! nnti nak lintas jalan sorg2". die pon ckp ok je. dlm perjalanan tmpt tggu bas, die m'duga aku. tiba2 cakap. "piah, kite lintas kat cni" aku terkejut. cepat saje aku hulurkan tangan untuk dayah sambut. aiseh!! die mendugaku! die xnk smbut tangan aku. mase tu jugak aku perasan, asal nak lintas jalan je, msti aku pimpin tangan sesape. i mean tgn kwn aku la. xkan la orang asing. diri aku terkesima. dayah tersenyum, ketawa. bile smpi ke jalan 1 lg, die suruh lintas dkt tmpt yg aku x biase. b' argue la dengan die kat c2. last2 aku mengalah. padahal kan.. tempat melintas tu sebenarnya ikut line yang betol.. tempat melintas betol. sepatutnye aku x perlu takut la. hahahha. dah nak wat cmne. mmg fobia. hahaha. pdhal xde sbb munasabah pon nk fobia. haiz. afiah ni, mcm2. lol~ saya rase sangat ganjil jalan sorang2, dan aku hanya mmpu tersenyum sbb bangga dengan diri sndri. sy berdikari! syg dayah!! naik bas.. ok.. smpi lg 1 saat nak lintas jalan. depan uia. waa.. sy sorang je turun tapi sangkaku salah. de mamat bangla turun sama. i thought he's foreigner, so i speak english with him. " u r uia's student?" " no, i'm not." " owh? then where're u heading 2?" " to seksyen 17." "owh... act i'm afraid to cross diz road"( muka sipu2 malu.. dah besar pon xtau nak lintas jalan. adeh.) die balas" em, act diz road is really dangerous. it's hard to cross it from here. they should put smthng here" aku sokong." yeah. smthng like crossbridge. (ngee~ pale hotak ko. ko dh besar pon ngade2 cam dak kecik. haiz.) jadi selamat la kami melintas jalan. aku ckp thanks, he replied c u. ngee~ die heroku tadi. hahaha. saya terpaksa menahan muka malu tegor die untuk lintas jalan. kalo cmtu, senang kan orang nak ambik kesempatan ke atas aku?? *fikir bukan2*

aku smpi pukul 12.05 kot. terus berlari dengan laju tnpa fikirkan aku yg pakai jubah dan kesihatan diri. belasah je! tapi ok pe. aku pakai seluar kat dalam, aku nak selak pon xpe r. hahaha. tapi xde sape tengok pon. erk.. mungkin de tapi aku rase biase2 je. hoho.. sy xleh kontrol ayu2 nih sebab dari kecik brutal. lol~ setel pnye setel, makan nasi, pukul 2 siap. penat weh... mata ngantuk gile tapi bdn x penat. gile ah... x tahan ni... fayizah dah bersemangat time tu. aku xde r mntk excuse. die tnye larat x, ku jawab larat je.. *jgn kecikkan hati orang. lagipon 2 pertama kali die keluar sndri ke kl. jadi aku xnk hampakan die. we're having good time 2getha. gile seronok. kami pergi ke exhibition sony. de la game yg ntah pape kan.. aku ajak die main.. die main r.. dapt baju free, kipas free, beg free, tgkp gambar2 sengal sama kat c2.. seronok!!

pengalamn dengan die.. sngt la seronok! huhu.. harap2 sem depan dpt kluar lagi dengan die. em, gtg. kemas barang x habis lagi. hehehe.. dah seharian keje berjalan je. babai~

No comments: