CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Friday, October 2, 2009

warkah buat hawa=)

hawa,
andai engkau masih remaja, jadilah anak yg solehah buat kedua ibu bapamu
andai engkau sudah bersuami, jadilah isteri yg meringankan beban suamimu
andai engkau masih ibu, didiklah anakmu sehingga dia tidak gentar merperjuang ad-din Allah.

hawa,
andai engkau belum berkahwin, jgn kau risau jodohmu.
ingatlah hawa janji Tuhan kita, wanita yg baik adalah untuk lelaki yg baik
jgn d mulakan sebuah pertemuan dgn lelaki yg bukan muhrim kerana aku khuatir dari mata jatuh ke hati
maka lahirnya senyuman, maka tercetusnya salam dan sekaligus d susuli dgn pertemuan yg membenarkan nafsu kejahatan menguasai diri

hawa,
lelaki yg baik tidak melihat paras rupa, lelaki yg soleh tidak memilih wanita melalui keseksiannya, lelaki yg warak tidak menilai wanita melalui keayuannya, kemanjaannya serta kemampuannya mengoncang iman lelaki tetapi lelaki yg baik akan menilai wanita melalui akhlaknya, peribadinya dan yg penting peranan agamanya.
lelaki yg baik juga tidak menginginkan pertemuan dgn wanita yg bukan muhrimnya kerana dia takut memberi kesempatan kpd syaitan untuk menggodanya. lelaki yg warak juga tidak mahu bermain cinta kerana dia tahu apa matlamat dlm sebuah perhubungan lelaki dan wanita yakni sebuah perkahwinan.

oleh itu hawa,
jagalah pandanganmu, awasilah auratmu, peliharalah akhlakmu, kuatkan pendirianmu.
andai di takdirkan tiada cinta drpd Adam untukmu, cukuplah hnya cinta Allah memenuhi dan menyinari kekosongan jiwamu, biarlah hnya cinta drpd kedua ibu bapamu yg memberi hangat kebahagiaan buat dirimu, cukuplah sekadar cinta adik beradik serta keluarga yg membahagiakan dirimu.

hawa,
cintailah Allah di kala susah dan senang kerana kau akan memperolehi cinta drpd insan yg juga menyintai Allah. Cintailah kedua ibu bapamu kerana kau akan perolehi keredhaaan Allah. cintailah keluargamu kerana kau x akan jumpa cinta yg bahagia selain dr cinta keluarga dan cinta Allah.


janganlah sesekali tangan yg menggoncang dunia juga yg turut menggoncang iman~

No comments: