CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Sunday, May 30, 2010

i care ok!

jantungku berdegup kencang. kaki tangan mula terasa sejuk. bagaikan aku dapat mendengar degupan jantung yang tidak normal. di tambah dengan kelajuan kipas menambahkan lagi perasaan sejukku. kaku. entah kenapa. entah kenapa. persoalan ditujukan pada diri sendiri. kepada sesiapa yang bisa menjawab. na, kau baru rasa sakit kan? sedangkan aku, luka 2 tahun dulu masih terasa. aduh. kenapa sukar benar untuk aku meluahkan semuanya pergi? entah kenapa tiap kali aku lihat foto itu, mata mula berkaca-kaca. menanti derai manik2 jernih sahaja. sudah lama aku pendamkan mungkin. sudah lama tidak ku luahkan pada sesiapa kerana aku mahu mereka semua tahu yang aku seorang yang tabah. tidak mudah kalah dan putus asa apatah lagi kerana seorang lelaki. ejat, walaupun kau sentiasa melihatku tabah, ketahuilah jat, aku kadang2 rase lemah. tapi aku sentiasa ingat pesanan ko dulu. "don't let ur emotion take over u afiah!" kata2 keramat darimu ku pegang. malah, dari aimi sendiri, "if u love sum1, juz let him go. if he's urs, he'll come back to u" siyes bermakna. tapi alhamdulillah, aku sentiasa mengharapkan cinta Illahi yang paling utama. aku pernah terbaca dlm iluvislam, "a women's heart should be so lost in God, that a man needs to seek Him in order to find her" MashaAllah.. sungguh mulia wanita tersebut. dan aku, insyaAllah, akan berusaha menjga hatiku sebaik mungkin. afiah, awak sayang diri awak kan? jangan biarkan sape2 lukakan awak lagi. awak pun kena jaga la diri awak. biar cinta yang hakiki menjadi milik awak. berusaha!

p/s: teringat peserta2 program imam muda. sejuk hati tengok semuanya. agak2 la kan, nak x ummi pilih yang mana-mana buat calon menantu dia? hehe=) kalo ikut tuan punya badan... pilih azhar boleh? hahahaha... menggatal!! dush!!! dah xde keje lain!

4 comments:

nazihah said...

berusaha afiah..nice quote la.
i like!


ehem..
memg sejuk mata memandang
especially mase azhar bace talkin..
ehhhh.. nape same taste kite ni?
eh eh eh?

*ouh ... lupa untuk ghaddul basor. atsaghfirullah..
tapi tu kan dalam tv, kene la pandang, kan? (alasann hehe)

tundukkan hati.. insyaAllah

A.F.I.A.H said...

hehe=). yup!


adoi!! same lak ye. xpelah.. sekadar berkenan je. menyokong sesama kita. bagus kan belia2 kita berminat sertai imam muda.

jap2. ghaddul basor tu ape? hehe=)
di sajikan kepada kita supaya ambil iktibar. macam episod yang lepas, pasal uruskan jenazah, at least insaf la kita.. serba sedikit tau la pasal pengurusan jenazah yang x di tuntut..


bukan sekadar tengok je.. sambil2 kutip ilmu=)

fatin nazihah ashari said...

tundukkan pandangan..hehe

takdela.. da name pun tv, kenela pandang ye tak.. huhu

A.F.I.A.H said...

oh...

hehe=). yup. kalo radio xleh pandang lak. ekekeke=)