CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Wednesday, September 30, 2009

gempa! kami terasa!

ok. kami terasa gegarannya d cni. tp aku d tgkt 1. gegarannya x rase pon. tapi org d tgkt 4++, smuenya rase. smpi menggigil kot dieorg. huhu..

habis saje menduduki exam fizik2, melepaskan rase dgn makan aiskrim. ngap. ngap. sekejap je
habis. masuk bilik, ku hadap laptop. malas nak fikir psl paper yg dah lepas. smbung tngk cite psl ckgu tadika. lalala~ sbuk menghayati. tiba2.....


" piah!! ko rase x?? (piah: rase pe plak dak ni nih.. adeh.. rase pe weh??
" pinjam tudung boleh?? sweater skali. cepat2 weh. takut aku."(piah: ade2. ko rase pe?? cuba la ckp. adeh..)
" ko x rase ae gegaran?? aku atas katil tadi. katil mcm kena goyang. aku pandang die, die pandang aku, pastu masing2 cabut lari turun. singgah bilik ko ni nak pinjam tudung la. xkan la nak pkai cmni"(piah: yeke weh?? x rase pon. aku tgh layan muvi ni ha.. ingat nak tido sat. penat. aiseh. em, kalo cmtu jom r turun. nasib baik aku dh pkai lengkap)

*announcement
ATTENTION TO RESIDENTS OF MAHALLAH AISYAH, PLEASE COME DOWN IMMEDIATELY. THIS IN NOT A JOKE. SOMETHING HAS HAPPENED.

turun la berkumpul kat parking lot.. rmi gile kot.. mcm2 ragam. dan fesyen. haha. dh cemas2 kan, kdg2 kite x smpt nak fikir. em.. lepak la kat bawah tu sambil cite pengalaman gegar. huhu... tiba2! smue cm berlari menjauhi bangunan. pe kes ni.. aku nak gelak pon de teringat. aku lari smbil tnye " APA DAN KENAPA WEH???" aku tuju kat sape ntah. aku pon xtau tp yg pasti kat orang yang rmi2 berlari. haha.. rupanya ade org ckp nmpk bngunan crack. aku pon xtau. mgkin pandangan mereka salah. yela.. bila dah fikir, mesti konon2 nmpk depan mata. aku xde r takut sngt sbb x rase. tiba2!!

pak cik bomba datang!! yey!! hero kami=). hahha. bersemangat kot aku tngk bomba. x prnh2. tba2 terfikir, kalo suami aku bomba kan best.. sntiasa jd heroku. hahhaha. sengal jek. lama gak r tnggu... bosan tengok orang. heh... dah maghrib baru la kiteorang d benarkan masuk.. semuanya selamat.. alhamdulillah...

cite 1 : aku tgh tido td.. mamai2 r. kwn aku nk turun x kejutkan aku. nasib baik adik aku telefon. die pon rase gak. tapi aku bengang yang kawan aku ni, die pon baru bangun tido kot. gile pe la nak rase gegaran tu. rase frust lak xleh rase. heh.. nak je aku sekeh(ayat tmbh sndri). hahaha.

cite 2: aku kat bilik study.. ttba rase kerusi bergerak. aku pndg belakang tengok sape. xde orang.. aku ingat aku kena kacau dah tadi.. hahahha..

cite 3: aku tgh study atas katil td. katil aku kan tgkat atas. rase goyang gile kuat. aku ingatkan rumate aku yg katil bawah aku main goyang. rupa2nya bukan. hahahha.. ( part ni aku gelak kuat gak la. x sngka nakal jgk la sblom ni. hahaha.. aku dak katil bawah yg baik!lol~ )

yg lain2 bnyk lagi citenya.. tapi alhamdulillah.. semuanya selamat...

No comments: