CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Thursday, January 19, 2012

^^ Lebih Bersedia Dengan Pertolongan Allah :)

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulilla...

Syukur kepada Allah atas ketetapan yang sangat bermakna buat diri ini.

hampir sahaja berkumandang azan tanda masuknya waktu Maghrib, saya terima mesej dari nombor yang tidak dikenali, berbunyi,

"Salam. kepada sesiapa yang dapat mesej ini, Zawir ingin berjumpa anda di kafe perempuan pukul 8.15 malam. Harap sangat3 dapat datang"

Ya Allah... apalah kali ini... macam-macam berputar di fikiran. semuanya yang negatif belaka. nampak sangat kan banyak dosa? macam.. tak pergi perjumpaan muzik. pada hari selasa yang lepas, ada perjumpaan ahli Pekomperi. tapi waktu tu memang seharian tak sihat. balik kelas terus sahaja tidur. perjumpaan yang diadakan itu pun tak pergi. perjumpaan tu bersempena merancang program bengkel orkestra serta persembahan bersama pelajar sekolah yang dihadiri oleh ramai orang yang berjawatan. boleh kata ramai yang akan turut hadir. program tu akan diadakan bermula hari khamis sehingga ahad. Ahad kiranya dah nak balik la.

berbalik semula kepada mesej tadi.. bila dah dapat tu.. mula la fikir. sambil jalan pun masih berfikir. sambil berfikir segala yang negatif, atau sebab-sebab dipanggil tu, masih sempat berdoa supaya Allah mudahkan urusan pada malam ini.

antara kemungkinan yang bakal berlaku, yang ada dalam fikiran ini ialah

1) ditukar status pemain dari pemain tetap kepada pemain sandaran
2) tidak dapat hadir bengkel orkestra tersebut.

Allah... Alhamdulillah.. Allah beri kelapangan jiwa. ketenangan dalam menghadapi suasana yang agak seram. jantung degup kencang ok. saya cerita pada rakan sebilik, dan buat pengisytiharan padanya, kalau kedua-dua perkara di atas berlaku, saya kata tidak mengapa. saya ok je. :) Alhamdulillah.. walaupun masih memikirkan hal tersebut, dan telah melafazkan kalimah yang difikirkan, hati masih tenang. Alhamdulillah... saya sentiasa yakin yang Allah telah memberi ketetapan yang terbaik untuk saya! *grin

sampai sahaja di kafe, ada 6 orang semuanya. dan Zawir memulakan bicara.

......
.........

keluarga PEKOMPERI saya <3<3<3
untuk tempahan atau sebarang soalan, boleh layari :

Blog Pekomperi : http://pekomperi.blogspot.com/
Facebook Pekomperi : http://www.facebook.com/pekomperi

nah! memang betullah apa yang difikirkan. nama saya tiada dalam senarai pelajar yang akan pergi bengkel tersebut. dan kawan-kawan yang lain juga. saya tetap tersenyum. kenapa senyum? sebab saya dah bersedia. sebab Allah bantu saya melepaskan perkara tersebut. sebab saya tahu Allah janjikan perkara yang lebih baik untuk saya. we never know what will happen tomorrow. in the future. jadi saya memang sangat-sangat bersyukur sebab Allah beri saya rasa ini dan peluang untuk merasai cinta-Nya. Dia janjikan yang terbaik untuk saya.


kenangan berhari raya di rumah Encik Azman 2011
sentiasalah bersangka baik dengan Allah... Dia tak beri kita petir untuk berikan rasa takut kepada kita, tetapi Dia adakan petir sebagai salah satu ujian kepada kita, sama ada di dalam waktu yang gelap dengan bunyi yang menakutkan serta kilat sambar-menyambar, adakah kita minta pertolongan dan bantuan-Nya.. walau apa jua yang terjadi pada diri kita, percayalah, itu adalah ketetapan Allah yang terbaik untuk kita. walauapapun yang berlaku, jangan pernah tinggalkan Allah. utamakanlah Allah dalam apa jua perkara yang kita lakukan, nescaya insyaAllah.... semuanya akan menjadi perkara yang terbaik pernah berlaku dalam kehidupan anda!

anda jaga hubungan anda dengan Allah, Allah akan jaga anda. insyaAllah.

Assalamu'alaikum.
Ukhwah fillah. InsyaAllah. Abada.

Allahuakbar!

No comments: