CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Tuesday, January 10, 2012

2.0.1.2 : 22

Bismillah...

Alhamdulillah, minggu ni sudah masuk minggu ke-2 perjalan kembara mencari ilmu bagi program ijazah sarjana muda perguruan pengkhususan matematik semester 1. Masha-Allah... dalam waktu yang sebegitu singkat, yang pada awalnya dirasakan lama, kini telah menjelma. aku seorang siswazah. seorang mahasiswi. seorang khalifah. seorang sahabat. seorang anak. Allah... tanggungjawab sebagai satu ujian. Allah...

bermulanya tahun 2012 ini juga, sekali lagi, maka angka pada umur mula menginjak ke tangga 22. Masha-Allah... tak pernah terfikir kan waktu kecil-kecil dulu, dapat hidup sehingga saat ini. Allah... kalau dulu sibuklah guna istilah ' bila besar' sahaja. sekarang, angka tersebutlah yang menjadi bukti aku telah dewasa. Allah...

menulis pastinya dalam keadaan perasaan yang berbeza. dan juga emosinya. sejak kebelakangan ini, aku rasa degupan jantung aku sangat berlainan. berbeza. rasa sakit pun dah lebih dari dahulu. ber'aduh' pun makin kuat. kesal dengan diri. sebab masih tak mampu mengekalkan perubahan perkataan yang keluar dari mulut ini tatkala rasa sakit itu menerjah tiba-tiba. =_=" selalunya ber'aduh'. cuma sekarang sedang jinakkan diri dengan ucapan syahadah. Allah...

:) senyum. senyumlah. Allah sayang tu... hari tu Allah bagi awan bentuk hati :) ya Allah... sangat sweet ya Allah... tak mampu aku nak buang senyuman dari wajah ni... lain kali hadirkanlah lagi ya Allah awan bentuk hati untuk aku... nak ambil gambar, tapi awan dah hilang. ternyata Allah datangkan istimewa barangkali^^. Alhamdulillah..biarlah awan tersebut jadi penawar segala kepahitan yang aku rasai... Allah.. biarlah rasa cinta ini melebihi cinta kepada perkara dunia ya Allah.. sampaikanlah aku kepada-Mu melalui jalan yang benar ya Allah... matikanlah aku dalam husnul khatimah ya Allah... bantulah aku ya Allah... hanya pada-Mu pengharapan aku yang terutamanya dan tiada lainnya ya Allah.. Engkau yang Maha Esa, yang Satu. Allah...

Alhamdulillah, kau bantu aku untuk terus berharap kepada-Mu. segala ujian kini bukan penghalang, malah menjadi pembakar semangat buat diriku. biarlah orang lain menyimpan cita itu dan ini, impianku, dan matlamatku, hanyalah Engkau ya Allah. sayang dan cintaku hanya untuk-Mu... ^^

senyum lebar-lebar :)
Assalamu'alaikum.

No comments: