CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Friday, July 9, 2010

d buli. huh.

bismillahirrahmanirrahim...

macam biasa, cerita kebanyakannya berkisar di ipis. lalala~ alhamdulillah, bahagia di sini. semoga rahmat Allah sentiasa bersama kami. wah. terasa bahagia sekali. *eh d buli pon bahagia?

haha... bukan kena buli secara fizikal.. tapi emosi dan perasaan. adik2 saya ni suka sangat menduga kakak mereka.

nak d jadikan cerita, masa dalam kelas bm, madam suruh introduce diri. masa tu giliran saya dan asri, adik saya jugak, selaku ketua kelas dan saya penolongnya.

bermula dengan asri, dia cerita la serba sedikit tentang diri dia. entah sape yang tanya die dah berpunya ke belum, rasenya ardey:si nakal kelas kami. mungkin. *padahal semua nakal. haha...
dengan jujurnya die jawab dah berpunya...*status d fb menjelaskan. haha... pstu madam tanya beberapa soalan lagi...

saya dah mula tersenyum memanjang. bimbang d tanya soalan yang sama. bila mula2 nak introduce diri, ardey dah pandang sambil tersenyum. signal soalan serupa akan d tanya. argh. tension betol waktu tu. rase nak tergelak. introducing myself, macam biasa je. then... jeng3... tibalah waktu yang di tunggu2 oleh mereka.

soalan pertama: sudah berpunya belom (ardey dan fazlin)
jawapan: untuk ardey, senyap sahaja dan untuk fazlin, jawapannya sudah berjanji.

soalan kedua: dah bertunang?
jawapan: belom

soalan ketiga: suka lelaki yang macamana?
jawapan: rasenya jawapanku merapu. i said i suka semua budak lelaki dalam kelas tu. ;) x menjawab soalan. haha... tapi, kalo d ikutkan, biarlah lelaki yang meletakkan agama d tempat yang sepatutnya.

soalan keempat: suka hadiah apa?
jawapan: x kisah, asalkan pemberiannya ikhlas

soalan kelima: 1 word 2 describe myself
jawapan: sempoi

soalan keenam: nampak macam ustazah
jawapan: juga merapu. haha... entah la. sape yang mendengarnya, paham2 la ye.

tu la antara soalan2 mereka. haiz. nnti.. kalo giliran korang.. akak tanya banyak2!! siap korang...

sangat malu waktu tu. sampaikan bila tamat masa, xnak pandang pon muka mereka. erk.. haiz. tapi kira ok la lepas tu.. dah macam biasa jadinya. sebenarnya aku agak pelik la.. asal selalu ade je junior yang semacam macam ni?? haha... masa sekolah dulu pon ade jugak. kata bff aku, *rindunya dia* mungkin jodoh aku dengan orang lagi muda dari aku kot. haha.. kelakar betol penyataannya. terima kasih kepada encik arel. hee~ tapi berbeza lak dengan ain, x kasi dengan dak muda dari aku sebab katanya x matang. haha.. ape2 jelah.. yang penting, sekarang ni tengah nak fokus pada apa yang aku pilih. yang pasal hal tu... tolak ketepi dulu. kalo ade yang nak taaruf, rasenya x berminat kot buat masa ni. entahla. x suka bertaaruf sebegitu. aku lebih suka kalo dah lama kawan, die kenal aku mcmna. kata izzati pulak, "mungkin ada hikmah akan di tempatkan di sini. entah2 jumpa jodoh di sini". aduhai.. mereka2 ini..

cakap dekat dia pasal adik2, die cakap kalo kawan dengan orang muda, jadi jiwa muda jugak la aku. huhu... insyaAllah, selagi mampu menjaga diri ini dan adik2 semua, insyaAllah kami masih dalam tujuan yang sama. insyaAllah. risau die kalo aku berjiwa muda. haha.. ala... adik2 semua baik2 je. xde pon yang sosial. macam nampak comel2 je semua dengan perangai masing2. kelakar pon ade. cuma ade la yang dah nampak matang dan mungkin lebih matang dari aku sebenarnya. yela.. aku ni nampak je macam matured tapi perangai x senonoh jugak kadang2. terlebih kebudak-budakan. tapi alhamdulillah... bile ade adik ramai ni, rase sayang dekat semuanya. biarpon berlainan bapa, ibu, malahan agama sekalipon, di dalam hati aku bagaikan terpaut pada mereka semua. rasa sayang yang Allah kurniakan untuk di salurkan pada tempat yang betol. Alhamdulillah. antara yang aku sayang sekali dalam kelas tu, rasenya adrey kot. haha... bukan apa, sayang keranaNya. insyaAllah, kami akan cuba yang terbaik membawa dia bersama-sama kami. insyaAllah. kepada adik2 akak semua, ingat, kita ada Dia. dan pertemuan kita semua ni adalah dengan izinNya. maka, akak harap adik2 semua dapat menjaga ukhuwah ini sebaik mungkin sepanjang kita berada dalam satu keluarga ni. apa2 masalah, bagitau akak. kalo boleh tolong, akak tolong. last but not least, akak sayang semua adik akak!!! fillah. insyaAllah. amin. semoga kasih antara kita bertaut hingga ke syurga...

No comments: