CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Tuesday, July 6, 2010

hari kedua...

bismillahirrahmanirrahim...

alhamdulillah.. hari kedua di kelas. hoho... hari ni keluar dalam 7.25 kot. nampak mi dah sampai. wakil muslimin. wakil muslimat... rasanya syakira. entah la. dah terlupa. hari ni berjalan macam biasa je. alhamdulillah.. kelas pagi mula dengan kelas bi tapi malangnya kami masih bingung mencari kelas, jadi sebagai gantinya, kami d bekalkan dengan kerja sekolah. weet~ weet~ lama dah x sebut word tu. kena la jawab soalan dari text yang agak panjang tapi best. layan~ bi kan seronok? oyeah! dalam minggu2 pertama ni, banyak masa kami kosong tanpa isian lecturer. yela.. dah masih baru kan. jadual pon beralih2. aduhai.. nasib la ye..

dalam kelas matematik asas pulak, kami d perkenalkan dengan sistem koperasi. wah! teruja aku d buatnya! gua tabik r cikgu kami. salute! pergh.. bukan senang rupanya sistem koperasi. berhad lah.. enterprise lah.. cosignment la.. ape kebenda la semua tu.. tapi seronok gak tau serba sedikit. insyaAllah... saham akan d laburkan nanti. haha... senang jugak adanya sistem saham di koperasi ni.

tadi kesian betol makan nasi tengahari. xde lauk. tinggal sayur, ikan masin dan telur masin. telur masin pon tinggal 1 je tapi yang lebih malangnya lagi... telur itu busuk. ah saya bayar untuk apa ya sebenarnya? haiz. ini gara2 sikap gelabah kami: aku dan at. hee~ sebenarnya bukan gelabah pon tapi sikap mematuhi peraturan. wawawa. cam x percaya je patuhi peraturan. dieorang keluar pukul 10.05. kami yang dah sedia follow di belakang, boleh pulak patah balik ke kelas gara2 bimbang terserempak dengan encik md. zin. hoho... sila puji kami ok. tapi xpe.. rezeki Allah itu tetap ada. dengan berbesar hati fatin sudi berkongsi ikan dengan die. terima kasih fatin;). nasi paling murah setakat ni saya makan di sini : rm2.20. haha... alhamdulillah.. jimat duit. walaupun xde lauk, alhamdulillah, kenyang juga. bersyukur afiah... jangan merungut mahupun mengeluh. ade hikmah d sebalik semuanya. insyaAllah. lain kali pon, saya nak patuhi undang2 la. hee~ entah yeke tidak ni. lalala~ belom cuba belom tau. insyaAllah...

time nak balik tadi, muslimin balik awal. dalam jam 1615 kot. tapi kami? muslimat baik... jadi kami stay jela kat situ... tetiba aku rase macam nak bagi tazkirah, jadi lantas ku ke depan.. alhamdulillah.. tazkirah gaya santai... alhamdulillah.. semoga semuanya mendapat manfaat dan serba sedikit cuba membaiki diri masing2. alhamdulillah juga, dari sesi tazkirah tadi, maka muncullah cadangan2 yang bernas.. antaranya, buat sesi tazkirah time lecturer x masuk. x lama pon. dalam 2-3 minit. setiap dari kami, muslimat, kena sampaikan tazkirah. muslimin? biarlah mereka. tapi insyaAllah, kami para muslimat akan menunjukkan contoh yang terbaik. tambahan pula, kami punya tanggungjawab yang perlu di tunaikan ke atas adrey. duhai adrey, kami mendoakan yang terbaik untuk anda. semoga hidayah Allah menjadi milik anda juga. semoga kita sama2 mendapat berkat dan rahmat dariNya. insyaAllah... akak sayang semua sangat2!!! uhibbukum fillah. Allahuakbar!

No comments: