CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Tuesday, July 6, 2010

keraguan mula timbul.

dia mesej. tapi entah kenapa. perasaan x seperti hari2 yang sebelumnya. dah beralih arah ke aku ni? janji tetap janji. termeterai di antara kami. haiz. namun Dia jua penentunya. bila tanya diri kembali, semacam keputusan ini tidak tepat. haiz. entahlah. bingung memikirkan. dan seterusnya memikirkan jua tentang syarat2 yang aku letakkan. agama sahaja yang menjadi idaman. ah. entahlah. kebuntuan. bagaimana harus di ucapkan padanya. lapan tahun lagi. lapan tahun lagi untuk kami bersatu. kuatkah diri ini? kuatkah dirinya? kuatkah kami? ah. entahlah. semacam banyak sahaja halangan. cabaran. dugaan. dengan keadaan aku ini... haiz. izzati cakap "akak entah2 jumpa yang lain kat sini". oh tidak. minta di jauhkan. tapi 5 tahun di sini sudah cukup untuk aku mengenali seseorang. mungkin sahaja. ah. usah di fikirkan. tekadnya untuk menjadi seorang pendidik. mohon di jauhkan dari unsur2 tersebut. doakan dia mendapat hidayah dariNya dan aku jua, sentiasa membaiki diri ke arah yang lebih baik. Ya Allah, tetapkanlah hati kami antara satu sama lain sekiranya benar kami di ciptakan untuk melengkapi kekurangan masing2. jauhkanlah kami dari segala perkara yang menjerumuskan kami ke lembah kehinaan. bantulah kami menjaga hati kami dari di penuhi dengan titik2 hitam yang bisa menggelapkan hati kami dan seterusnya jauh dariMu Ya Allah. semoga kami sentiasa mendapat petunjuk dariMu. bantulah kami Ya Allah.... Allahuakbar!

No comments: