CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Saturday, November 1, 2014

Angan Tak Sudah 1: Majlis Kahwin Bawah 10k!

Bismillahirrahmaanirrahim :)

Alhamdulillah, telah selesai beberapa fasa dalam kehidupan :)

Tahun hadapan tahun akhir.
Tahun sibuk.
Dengan kajian tindakan, pembentangan kajian tindakan, temuduga SPP.
Tahun berikutnya, tinggal tahun penempatan di sekolah.

Perihal penempatan, inshaaAllah aku bakal memilih Negeri Sembilan(berdasarkan EG Tukar 2014, permintaan masuk ramai, permintaan keluar sedikit), Perak dan Pahang. InshaaAllah.. meskipun dapat negeri yang tiada dalam senarai nanti, aku yakin itulah ketentuan daripada Allah yang terbaik untuk aku :) inshaaAllah.

fasa seterusnya juga mula menjengah. fasa menjadi seorang isteri. sebelum nak jadi isteri, kena lalui fasa pernikahan dahulu. fasa perkahwinan.

Sebagai seorang wanita, sudah pasti aku juga ada impian tersendiri. Jika sebelum ini menulisnya di awangan, maka kali ini sudah ada tapak yang sedikit pasti :)

Prinsip pernikahan pada kali ini masih sama; bebas hutang. Jadi aku dah jalan sana sini tengok pasal perkahwinan, maka aku sudah mendapat sedikit idea tentang majlis yang akan aku laksanakan nanti. Pokoknya, bagaimana mahu melaksanakan majlis dengan bajet bawah RM10k.

Untuk majlis merisik, kami tak keluar bajet. Yang keluarnya, pihak lelaki sebab kami pi risik dia :D. Tapi dia yang beri cincin :D

Jadi bila dia datang rumah nanti barulah kami pula yang keluarkan bajet... Kiranya macam jalan-jalan sahajalah.

Secara rawaknya, dalam perancangan(sebelah perempuan):

Menu utama - Nasi Ayam, Bubur
Doorgift - Buku Mini MMR
Baju Nikah - Kurung Moden
Baju Sanding - Jubah MashaaAllah House
Baju Bertandang - Kurung moden
Cincin Lelaki
Kek SR
Kasut Kahwin
Kad Jemputan Kahwin

Kami rancang tak mahu ada barang hantaran tetapi terpulang kepada individu nak bagi sebagai hadiah persendirian. Lagipun semua benda tu lepas kahwin boleh beli sama-sama. :)

Masih memikirkan tentang jurutangkap foto. Sebenarnya aku sendiri suka tangkap gambar orang. Hehehe... Boleh ke pengantin pegi sana sini nak tangkap gambar tetamu? macam pelik la kan :D

Majlis abang sebelum ni sewa satu khemah je untuk lelaki.Yang perempuan boleh makan kat ruang dalam rumah atas di kawasan beranda. Ada juga satu meja lagi yang diletakkan di kawasan parking kereta ada awning.

Ada beberapa perkara yang perlu aku teliti terlebih dahulu. Senarai tetamu bagi pihak aku dah siap :D Amboi laju la kannnn kahwinnya tak pasti lagi bila :P

Wish me the best inshaaAllah!

Barakah wedding ceremony in progress! :)








No comments: