CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Tuesday, November 30, 2010

Sepetang Bersama Kak Piah^_^

Bismillahirrahmanirrahim..

sempat jugak jenguk blog petang2 ni. saje-saje sebab dah tak tau nak buat ape. hmm.. macam2 ye kehidupan ni. macam-macam dugaan ada. kadang-kadang, disebabkan dugaan yang datang, kita terhanyut oleh arus keduniaan. lupa pula pada sebab musabab kita diciptakan. hmm.. anda sedang buat apa ye? sesekali aku terfikir. *eh mestilah sedang baca entri ni kan? cuba tengok laman-laman sesawang yang lain yang anda buka. ada yang tertera "Facebook"? hehe.. aku pon sama. huhu...

Facebook. masa dulu-dulu, masa Friendster dan Myspace tengah popular, tetiba muncul la Facebook. masa tu aku sign up jugak. entah kenapa aku daftar untuk fb. dah lupa sebabnya tapi Facebook ni memang sangat terabai la walaupun dah ada akaun sendiri. bila dah masuk uia, facebook mula popular dalam kalangan kami maka aku turut serta mula aktifkan facebook balik. ya. banyak perkara yang terjadi dalam facebook atau turut popular dengan panggilan fb. dapat kontek kawan-kawan sekolah rendah dulu, dapat tau kisah sahabat-sahabat yang lama dan macam2 lagi la. makin lama, makin aku renungkan, kadang-kadang bosan di fb. tiada manfaat. berkali-kali aku berkira-kira untuk menyahaktifkan fb aku. atas sebab-sebab yang tertentu juga. namun, sejak akhir-akhir ni, aku berjaya memanfaatkan fb sepenuhnya. kalau dulu sibuk nak update status, sekarang lebih kepada pembacaan dan perkongsian artikel yang bermanfaat di fb. sebab tu la blog ni agak terabai.

pernah dulu aku nak 'private'kan blog ni, tapi lepas mengambil kira hal perkongsian sesama kita semua, aku meletakkan blog ni sebagai public. mungkin kadang-kadang, ok, bukan kadang-kadang tapi selalunya penulisan aku tidak membawa apa-apa manfaat kepada pembaca ni namun aku cuba juga untuk selitkan artikel-artikel yang bermanfaat. di samping bebelan aku yang meraban ni, ada la jugak faedahnya yang korang dapat hasil dari singgah di sini. oh ya. baru sahaja juga aku berkira-kira untuk berhenti menulis di blog atau lebih aku ertikan untuk tutup blog ni, mungkin kerana penumpuan aku lebih kepada pembacaan sekarang, bukan penulisan. namun, setelah difikirkan semula, eloklah rasanya aku kekalkan dan aku kongsi bahan pembacaan aku di sini.

aku sering berkongsi artikel mahupun vid bersama kawan-kawan di fb jadi apa salahnya perkongsian itu turut berlaku di sini kerana ada juga yang tiada akaun fb dan kalau adapon, mungkin tidak tersenarai dalam senarai rakan aku. jadi, tunggu sahaja perkongsian seterusnya dari aku.

cuti ni, banyak masa dihabiskan di rumah. cuti ayah hanya tinggal empat hari je. dan cuti itu bakal diperuntukkan untuk ke KL. kerja aku dirumah, tengok muvi, tolong apa yang patut, study, buka fb, baca buku. rutin yang sama setiap hari. namun aku berusaha untuk memanfaatkan cuti ini sebaiknya. ok. terpaksa berhenti di sini. kena lukis pelan pusat sumber sekolah untuk ummi. sehingga bertemu kembali. salam ukhwah. tautan di alam maya tidak berhenti di sini sahaja^_^. jaga iman, jaga diri, mantapkan amal. semoga kita sentiasa berada dalam lindunganNya. amin..

Assalamu'alaikum.

No comments: