CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Wednesday, December 1, 2010

Jangan Tidur Lagi Bersama Kak Piah^_^

Bismillahirrahmanirrahim.

sedikit update hari ni before tido. well, xde cite yang menarik pon kecuali saya melihat kesungguhan ummi saya main fb. agak kelakar di situ. fuhh.. tengoklah aura fb.. sampai golongan ibubapa pon turut sama punya akaun fb. tapi bagos jugak untuk memantau kegiatan anak-anak di fb. mulanya terasa berat jugak nak menerima ummi sebagai kawan di akaun fb tapi memikirkan bukannya ada apa-apa yang ingin saya sorok dari ummi, maka dengan senang hatinya tekan butang 'confirm'. bagos juga ummi ada fb. dapat la pantau kegiatan anak-anak perempuan beliau. dan juga dapat tengok cucu kesayangan beliau, Nuha Amani. orang kata jauh di mata, dekat di hati tapi dengan fb, bukan setakat dekat di hati, malah di mata juga. hehe.. tapi awas! jangan salah guna fb untuk stalk orang yang anda suka. nasihat ni lebih ditujukan pada diri sendiri sebenarnya. hoho.. oh ya. setahu saya, ummi ada cipta sajak untuk cucu kesayangan beliau tapi malangnya saya x baca lagi. nanti la curi masa stalk laptop ummi. godek-godek laptop berjenama Compaq itu. ummi selalu pesan, buka laptop x lebih dari 2 jam tapi saya, dari pagi, hingga ke malam. err...err... ada la sampai 10jam. hoho.. *buat ape? aktiviti saya menggunakan laptop adalah pertamanya, cek fb mungkin. ya. fb. kemudian, tengok muvi. kemudian baca artikel best. kemudian baca blog orang. kemudian main game. kemudian laptop dibiarkan kaku tanpa ada orang menggunakannya walaupon pada saat itu ianya masih bernyawa. jadi, 10jam tu bukan la digunakan sepenuhnya oleh saya. cuma kondisi laptop tu bernyawa sampai 10jam lamanya tanpa rehat. ridiculous kan? hoho... tula saya. tapi ada juga laptop x dibuka seharian suntuk. kaku di tempat ia diletakkan.

sementelah semua orang sibuk tentang soal jodoh, saya pon sibuk jugak. sibuk perbaiki diri. bukan kerana mahu mendapatkan jodoh yang terbaik tapi kerana sudah fitrah manusia yang sentiasa inginkan yang terbaik untuk diri sendiri. baru sahaja tadi dimotivasikan dengan artikel dari iluvislam. klik sini, sini, sini, sini, dan sini. semoga perkongsian ini ada manfaatnya. bulan 6 nanti ada majlis kenduri kahwin di rumah saya. kak nurul bakal menjadi isteri orang, maka tinggal saya dan adik sahaja yang belum berpunya. masih lagi berada di bawah kawalan ummi dan ayah. manakala abang ada lagi 2 orang yang belum berumah tangga. semua orang ada target masing-masing kan untuk menamatkan zaman bujang? saya pon ada. dan bercita-cita untuk menjadi salah seorang yang dikatakan perigi mencari timba. tak salah untuk memilih kan? lebih baik dari tersalah pilih. kalau diikutkan perancangan, umur 25, sebaik sahaja menamatkan pengajian. adik-adik sekelas saya semua mahu kawen awal, seawal umur 23. hehe.. xpe.. x salah langkah bendul. namun, itu hanya pada perancangan. saya redha di atas setiap ketentuanNya kerana itu adalah ketetapan yang terbaik untuk kita. sesungguhnya tidak mustahil untuk perkara yang kita tidak suka merupakan perkara yang terbaik untuk kita maka redhakanlah di atas setiap apa jua yang berlaku pada anda.

nampaknya terlebih panjang pula di sini. haha.. saya tahu anda sentiasa mengharapkan entri yang pendek dan padat selain dari kemerepekan saya yang kadang-kadang *selalu melalaikan. maaf di atas segala kesulitan. semoga amal kita diterima Allah dan segala usaha kita dalam menegakkan syariatNya di mukabumi ini dipermudahkan dan diredhaiNya. akhir kalam, selamat muhasabah diri dan selamat menunaikan hak ke atas saudara-saudara anda yang lain. bersama kita menegakkan syiar Islam dalam kalangan kita semua. wallahua'lam.

sehingga bertemu di lain kalam, assalamu'alaikum.

No comments: