CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Wednesday, December 22, 2010

Kecelakaan Lagi

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamu'alaikum.

well well. masuk kali ni dah tiga kali jatuh akibat kaki kiri yang entah apa yang tak kena padanya. tiga kali kot terseliuh di tempat yang sama. disebabkan pernah merasai kesakitan yang amat sangat waktu kali pertama jatuh sehingga tak dapat jejakkan kaki kat lantai pun, lalu jatuhan kali kedua dan ketiga hanya memberi kesan tidak seteruk kesan jatuh kali pertama. masih mampu berjalan dan makin lama makin berdenyut kaki. paling kurang boleh jalan sambil tahan sakit. Alhamdulillah hari ni jatuh. kalau jatuh minggu depan ke.. sehari sebelum nak pergi ipis ke.. tak ke naya macam tu. tadi ingat nak letak ais, tapi takde pulak. sapu minyak jela.

sebenarnya saya pelik juga kenapa terseliuh asyik asyik pada tempat yang sama. ok la jatuhan kali kedua tu masa perlawanan persahabatan bola jaring dengan senior. tapi masih lagi kaki yang sama dan cara jatuh yang sama dan memang semuanya sama! itu yang konfius. kenapa la ye? hoho.. bukan nak mempersoalkan cuma datang rasa hairan tu je.. jatuh kali pertama di rumah. dan kali kedua di rumah kak long. alahai. mana la ada tangga apa pun. yang saya tahu, jatuh. haiz. macam tersilap langkah masa nak buat langkahan baru.

masa jatuh dekat rumah hari tu, waktu pergi mengurut, diakata ada elemen lain. tapi.. kali ni? haila2. pening. takkan la 'makhluk' tu nak kacau pulak. apa apa pun, fikir positif. pengajarannya kena ambil langkah berhati hati waktu berjalan. anda juga ye^_^!

No comments: