CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Sunday, December 26, 2010

I See Ghost In Mirror!

Assalamu'alaikum.

terpisat pisat Aku bangun menggosok mata. "eh, dah gelap rupanya," kata Aku dalam hati. jam telah menunjukkan jam 1800. kebiasaan Aku setelah bangun tidur, dia akan melihat cermin dahulu. pernah dia terdengar kawannya berborak,

" ala.. perempuan ni, kadang kadang cantik sebab tepek sana tepek sini je. cuba kau tengok muka dia waktu dia bangun tidur. muka cam ape dah."

"rilek la kalau muka cam ape pun. nama pun baru bangun tidur"

"aku pernah terdengar, kecantikan sebenar perempuan ni dapat dilihat sewaktu dia baru bangun tidur. tu pasal aku cakap camtu"

"oh.."

Aku berjalan lesu ke arah bilik air. sudah gaya orang baru bangun tidur, memang begitulah keadaannya. pintu bilik air ditolak perlahan. Aku masuk dengan langkah kaki kiri dahulu diikuti doa masuk tandas di dalam hati. Sinki adalah tempat yang dituju. tanpa melihat cermin dihadapannya, Aku terus mula membasuh muka dengan tiga kali basuhan. rasa segar mula terasa. Aku angkat muka perlahan lahan. "Ya Allah!" bisiknya di dalam hati.

apa yang Aku lihat? kenapa Aku terkejut sedemikian rupa? anda pasti ada jawapannya.

Sekian.

Assalamu'alaikum.


No comments: