CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Thursday, December 16, 2010

Saya dan Kesihatan

Bismillahirrahmanirrahim..

Hari ni 9 Muharram kan? Esok dah 10 Muharram. Lusa dah 11 Muharram. Puasa ke tak hari ni? Puasa? Alhamdulillah.. boleh sambung puasa esok pula ye? saya sendiri terlepas untuk puasa. hohoho.. ceritanya begini.. *melencong kejap semalam kak nurul dah janji awal awal esok nak puasa. ummi pun sama. bila bangun pagi, semua dah takde. tinggal saya dengan adik je kat rumah. disebabkan bilik saya paling hujung, maka masuk laluan dapur dulu. eh eh tengok ada roti canai atas meja. apalagi.. makan jela. alasan:sebab tak tahu sape lagi puasa. erk... teruk kan? bila kak nurul balik, tengok tengok dia pun tak puasa. kiranya hari ni ummi sorang jela puasa. saya bercadang untuk puasa 10 dan 11 Muharram. mohon dipermudahkan.

eh eh apa tujuan entri ni ditulis? haa.. tengok tajuk pun dah berkisar tentang kesihatan. sebenarnya saya selalu karang entri dulu baru tulis tajuk. pastu mula la tak tahu nak tulis tajuk entri apa sebab entri dah bercampur aduk macam macam cerita. tadi saje cek blog yang tak sempat nak disusun atur ni, pastu ada tengok link kat sebelah kanan blog ni di bawah tajuk Dunia Herba HPA. Restoran Radix fried Chicken(RFC) kini dibuka di Kuala Terengganu. dah lama saya berangan angan nak makan kat sana cuma tak berpeluang lagi. daripada makan ayam Kentucky Fried Chicken(KFC) yang tak menyihatkan tu, baik la makan ayam organik hasil ternakan syarikat Al-Wahida kan? kalaupun harga dia mahal sikit dari KFC, berbaloi la dapat nikmati makanan yang bersih. eh eh tak pernah makan lagi sana tapi sibuk je kasi testimoni. oh ya. alang alang dah sampai dekat blog tu, apalagi, saya mula jalan jalan di situ. tetiba macam ada tarikan magnet untuk baca testimoni pengguna produk HPA. saya pun pengguna HPA juga. maka untuk meninjau keberkesanan produk ini, saya meluangkan masa membaca testimoni-testimoni yang ada di sana.

antara produk-produk yang saya guna sekarang adalah

Ubat gigi HPA
Bedak Bayi(Perempuan) HPA
Minyak Pati Sepang HPA
Krim Pelindung UV HPA
Pelembut Hati Tok Guru
Detox Foot Patch
Minyak But-But HPA
Cream Cleanser HPA
Sabun Pegaga HPA
Sabun Susu Kambing HPA
Mandian Sari Mentimun HPA
Syampu Betik HPA
Madu HPA
kapsul Spirulina HPA
kapsul Roselle HPA
kopi Radix HPA
spirumadu HPA

dan banyak lagi.

saya nak beritahu satu rahsia ni. sebenarnya dah lama saya tak makan ubat. ubat apa? hah? ubat sakit mental? eh eh bukan yang tu. ubat untuk ..... kepada sesiapa yang tahu tu, tahu la. dah lama tak pergi ambil ubat dekat hospital, tahu tahu ubat dah expired. wehuu~ bagus kan saya? saya pernah tanya doktor, kenapa perlu makan ubat sampai umur 21 je? ni tanya doktor di Hospital Serdang, semasa saya di bawa ke sana. doktor cakap, memang ada saintis buat kajian, dos ubat tu cukup la sampai umur 21. nanti badan akan bentuk sistem imuniti sendiri untuk melindungi badan. well, jangan kata saya malas makan ubat. tanya rumate saya. saya makan ubat *yang lain dari ubat yang wajib makan* ada la dalam 5 kapsul. eh eh yeke? ke lebih? dah lupa.. tapi seingat saya dulu masa kat hospital tiap tiap pagi telan 8 biji ubat hospital termasuk spirulina 4 biji yang menjumlahkan semuanya 12 biji. banyak? entah la. dah immune pada ubat.

saya bukan tak nak makan ubat, tetapi. tetapi... saya pernah terbaca. kalau badan kita penuh toksin, macamana ubat yang di ambil nak berkesan? dan ubat yang kita makan tu pulak yang jadi toksin dalam badan kita. makanya, saya membuat keputusan untuk menyucikan diri dulu sebelum mengambil sebarang ubat. sebenarnya malas nak ambil ubat hospital sebab bahan kimia. lagipun, ubat saya ni sebenarnya dibuat oleh bakteria:pennicilon. tu pun kalau tak silap eja. dan kalau lepas kuatkan sistem badan sekalipun, saya dah tak berniat nak makan ubat hospital lagi. saya nak cuba herba. ya. tapi once it broken, it cannot be healed unless through surgery. oh oh. tak sanggup. makanya, saya lebih bahagia begini. mungkin agak terhad untuk buat sesuatu aktiviti tapi begini lebih seronok kan? i mean that part is my part of the body too. if i changed it with the fake one, how would it be?

Allah Maha Kuasa. jadi mohon sajalah dari Dia. teringat masa di hospital dulu, siapa sangka kan saya antara penghuni wad tingkat 7 tu? manusia mati di mana mana saja. hatta makcik sebelah katil yang sebelum tidur tersenyum subuh pagi esok dah takde. pengalaman mematangkan. sebab tu saya matang kan? ah. memujuk diri. masih layan kartun mahu dikatakan matang? kalau siaran astro 611 jadi pilihan dikatakan matang? kalau pergi kedai buku cari buku sinchan, matang? waktu orang sibuk sibuk wish selamat hari jadi yang ke-20 dia tengah layan anime dikatakan matang? eh eh tersalah entri ni. kena tulis entri pasal kematangan la nampaknya nanti.

klik sini, sini, dan sini untuk testimoni testimoni pengguna produk HPA.


ok. gotta keep my fingers away from keyboard. banyak membebel lari dari topik. sehingga saya menulis lagi. Assalamu'alaikum.


kepada sesiapa yang berminat untuk menempah produk-produk HPA boleh hubungi saya di alamat email runhaifa90@yahoo.com ataupun di laman sosial facebook saya. terhad untuk penutut IPIS sahaja. tawaran sah sehingga 25 Disember 2010.

No comments: