CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Tuesday, March 9, 2010

aku di sini lagi.

Aku d cni lagi. Menulis tanpa henti. Tapi ini tulisan aku yang ke berapa dah sejak cuti ni. Kesemuanya ku campak dalam recycle bin. Aku tiada kekuatan untuk post sebarang butir bicaraku. Aku sedar, blog aku sudah lama bersawang. Bahkan, sudah lama aku x postkan entri berunsurkan ilmu dan penjana minda. Maaf aku hulurkan kepada sesape yang sudi menjenguk ke sini. Tujuan aku berblogging ni atas dasar aku hendak menyampaikan sesuatu. Mungkin sebab sikap aku yang suka berkongsi. D samping tu jugak, blog ni la jadi tempat aku meluahkan perasaan yang terbuku dalam hati bilamana aku x sanggup menceritakan pada orang lain. Even pada sahabat baik aku sendiri. X semua perkara, mereka faham. Adakalanya kita perlu menyimpan perkara tu untuk diri kita je. Walaubagaimanapun, aku bersyukur kerana d kurniakan sahabat2 yang memahami. Ada perkara yang boleh d kongsi dengan orang ni, tapi orang lain xleh tau. Jadi, fleksibel untuk berkongsi pada sesiapa. Muahaha… aku d cni lagi, jadi pasti ada sesuatu yang menganggu fikiranku. Jadi bagi sesiapa yang sedang membaca post ni, hentikan sahaja bacaan anda sampai d cni sahaja kerana aku ingin bermonolog sendirian.

Sudah lama aku berpendirian, Cuma x punya kekuatan untuk teruskan. D tambah dengan pandangan dari lin yang mengatakan semua itu sudah cukup, bagus. X perlu berlebih-lebihan. Dari pendirian tegas, aku mula goyah. Kenapa x boleh hadapi dugaan ini?? Setiap kali aku tengok mereka d baluti dengan tudung labuh itu, hati aku pasti rasa tenang. Alangkah indahnya kalo aku juga begitu tapi ada sesuatu menyekat. Mampukah aku pertahankan?? Dengan sikap aku yang kadang2 keotaian menguasai ni, aku rasa aku x layak untuk sehelai kain tudung tu. Aku masih dengan pendirian aku. D mana kalo aku menyarung tudung tu, masa tu semuanya sudah sempurna d mata aku. Pedulikan orang lain, ini hanya antara aku dan Dia. Aku xnak berlaku hipokrit. Prinsip aku, pakaian melambangkan bagaimana aku sebenarnya. Jangan pula sarung tudung tu, tapi hati busuk. Sebolehnya aku mahu yang terbaik untuk diri aku dan keluarga aku dan saudara2 seagamaku. Aku mahu yang terbaik untuk dunia dan akhiratku. Ya Allah, aku hambaMu yang kerdil. Kau bantulah aku mencari kekuatan itu. Kau pimpinlah aku Ya Allah. Sesungguhnya aku hanyalah makhlukMu yang kerdil lagi lemah. Astaghfirullah…

Kenapa sukar sanagt bila berbicara pasal hati dan perasaan?? Kenapa perlu kecewa duhai hati? Kenapa perlu bersedih duhai perasaan?? Afiah, ko gadis yang tabah. Percayalah, d sebalik ujian ini, Dia sediakan yang lebih baik untuk ko. Malahan ko sendiri tau yang Dia sentiasa bersama ko x kira waktu ko susah mahupun senang. Dia jualah sebaik2 tempat mengadu. Menangislah padaNya. Rayulah padaNya. Semoga Dia menetapkan yang terbaik untuk aku=). insyaAllah. Akan ku didik hati ini supaya tidak terlalu mengharapkan cinta seorang suami yang soleh supaya perasaan selalu d selubungi perasaan indah bersama cintaNya. Ya Allah, jika ketentuan sebegitu suratanku, aku redha Ya Allah. Aku percaya dengan janjiMu…. Engkau tutupkanlah pintu hatiku ini dari mencintai lelaki selain dari suamiku yang sah. Kau peliharalah aku. Kau peluklah aku Ya Allah. Supaya aku lemas dalam pelukan cintaMu yang x pernah mengecewakan aku. Sekiranya aku d takdirkan menemui ajal, Kau matikanlah aku dalam keadaan yang beriman. Dan aku sangat2 berharap yang tika itu, aku sudah menyarung sehelai tudung labuh itu… moga aku d beri kekuatan!! InsyaAllah! Gambatene afiah-san! You can do it as long as you trust in Him. La tahzan, innallahama’ana. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Allahukbar!!

No comments: