CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Monday, March 29, 2010

ape cite??

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamu'alaikum




dah lama aku x meng'update' laman sesawang ni. muahaha... kebosanan menulis. banyak entri x aku habiskan penulisannya. bahkan, cerpen pertama aku pun terbengkalai prosesnya. tapi aku sibuk. sibuk buat ape?? sibuk baca buku. muahaha... sibuk mencari maklumat penting lgi berguna dalam kehidupan seharian aku. aku suka seni. jadi, menyibukkan diri membelek majalah "Pengantin". oh? saya mau kawenkah?? haha... tidak2. aku nak buat gubahan hantaran.. jadi belajar dari buku tu.. ade yang dapat ilham sendiri... untuk coklat, aku dah design macamana bentuknya nanti tapi seems like ummi nak beli yang siap je. uhuk2. saya dah bersemangat, siap lukis design. adeh.. xpe2.. sekarang tengah pening2 nak buat gubahan kain bentuk bunga. aduhai... dengan keserasian ummi dan kak yah, benda ni pasti setel!! nanti kak nurul balik, boleh tolong sama. sibuk2. sibuk sampai x sempat nak pos kad birthday akhmal. bersawang la kad tu nanti. kad tu aku buat sesimple yang mungkin. macam x matured pon ade tapi yang penting, comel=). muahaha.. tapi bile nak post ni?? birthday die dah lepas. haila2... afiah, pos cepat2!!! sekarang ni sibuk jadi pa ummi. keje aku dah macam kerani. taip surat tu, taip surat ni. taip minit mesyuarat, macam2 la. x penat pon kejenya.. cuma kadang2 malas nak menaip je. rupa2nya tugas seorang guru ni bukan setakat mengajar je, kalo dah pegang jawatan dalam organisasi sekolah... ha.. macam ni la gayanya. ummi jadi pengerusi pss. ummi cakap dulu time xde sape nak tolong, ummi hantar kedai, upah orang. yela.. masakan nak suruh ummi taip banyak2... kesian la die.. lagipun kalo x biasa, jadi lambat sikit menaip. aku dulu pun camtu tapi sekarang, menaip x tengok huruf dah. muahaha.. dah hafal katakan mana kedudukan die.. lalala~ bukan nak bego cma tu satu kelebihan je.. cakap pasal cikgu ni.. aku suka tengok cara ummi mengajar. walaupun dia ni garang, tapi seronok belajar dengan die. ade je bahan2 yang die sediakan. ummi cite, masa budak2 x siapkan keje sekolah, ummi denda rekrut macam askar dalam bilik guru. meniarap macam askar. haha... sampai ummi sendiri nak tergelak. tapi dak2 ni sempoi.. enjoy kena denda! aiseh!! haha.. ummi selalu umpan dak2 ni dengan gula2. sape siap salin karangan dapat gula2 sebiji.. ha... ni la lebih kurang macamna nak initiate semangat nak belajar dalam student kelas hujung. kat pss pon sama. ummi cakap, sape yang pinjam buku, dapat gula2 sebiji.. haha... kelakar tapi tu la budak2. ramai yang berlari balik semula ke kelas g ambik kad pinjaman nak pinjam buku. pastu beratur ramai2 nak ambik gula2. haha... comel kanak2 ni. buat sesape yang jadi cikgu nanti, jadilah kreatif sekreatifnya kerana budak2 ni suka=). kadang2 ummi buat teka-teki.. saya sayang ummi saya dan dialah contoh guru yang baik bagi saya=). hehe... kalo la aku dapat jadi cikgu.. aku tau mesti pening kepala. konpem! tapi insyaAllah, kalo aku pegang tugas tu, akan aku jalankan dengan penuh dedikasi. ku sanjung semua guru2ku!

hari tu majlis pertunangan ngoh, ramai orang puji kak faizah cantik. haha... memang cantik pon. adik cakap " cantik dari kak yah tapi adik cantik lagi dari die" cett!!! yela2 adik. apa2 jela.. yang penting, x sabar tunggu bulan 6 ni!!! x sabar nak tunggu semua orang berkumpul! riuh semula la rumah nanti.. x sabar tunggu kak long bawak balik baby. insyaAllah semuanya selamat ye kak long. x sabar tunggu kak nurul... thanks kak nurul untuk hadiah2 tu. hehe.. sabar jela layan kerenah adik2 mu ini. seronok kan ade kakak yang dah keje n x kawen lagi?? boleh mintak macam2. hehe=). sebenarnya seronok jadi adik.. dapat macam2. macam najihah, kalo tengok benda yang cantik, mesti teringatkan die. suka tengok die pakai benda yang kita beli esp gelang yang aku beli hari tu masih kekal d pergelangan tangan die. ramai orang puji. ehem2.. saya la yang beli tu! haha.. masa adik cakap ummi x beli pon gelang baru untuk adik, aku cepat2 potong " ala.. ummi kan ada ramai anak perempuan, jadi kakak2 la yang tolong belikan untuk adik".

pada satu pagi yang hening, kami sedang menikmati kueh yang ummi beli. kami tu maknanya aku, adik, ayah ngan ummi. kami je yang ada kat umah. aku makan kueh A ni. rasa manis. bile makan kueh B, rase tawar. aku cakap la kat ummi. ummi pula rasa. ummi makan kueh B dulu, ummi cakap manis. bila rasa kueh A, ummi cakap tawar. aik?? ade ape dengan tastebuds ummi dengan kak yah?? adeh... bila hari ni aku rasa kueh B, tapi ni ayah yang beli, manis plak. haha... sebabnya ayah beli kat kedai lain.. muahaha... tapi pelik kan?? hmm... apa2 jela. tastebud masing2 berlainan kot. macam bile buat air, aku cakap dah manis tapi ummi cakap x berapa manis. aduhai.. walaupun aku orang kelantan, aku x ske sangat manis2. aku suka pedas. nyum2.

aku akan cuba siapkan entri2 yang x berkesudahan tu. kalo aku rajin la.. ngee~ akhir kalam, selamat menjalani kehidupan sebagai seorang muslim yang berdedikasi. salam motivasi salam ceria. Assalamu'alaikum.

No comments: