CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Saturday, February 5, 2011

&^%%$$###(*&^%$#@@ ( bahasa kalut)

"Apakah.... apakah yang sedang aku lakukan ini... kenapa mesej itu berantai.... oh tidak.... rasa segan pulak. haizz... apakah... "-luahan isi hati

woah~ (lepaskan lelah)




erk.. erk.. segan nak tulis sini sebab nanti korang baca tapi ni la tempatnya untuk aku bercerita. cerita pada kau? bukanlah~! cerita pada diri aku sendiri la.. nanti karang aku baca aku gelak sorang2. macam kelakar la pulak aku ni. ceh. perasan. poyo dowh.

erk.. sebenarnya.. sebenarnya.. aku ada mesej dengan mak sorang mamat ni.. mesej dengan mak dia memang xde niat apa2 pun. alkisahnya begini.. hari tu entah pasal apa aku nak reply komen mak dia kat facebook tapi aku tak kawan dengan mak dia jadi terpaksa la aku gunakan medium mesej untuk berhubung dengan mak dia. lepas satu, satu mesej kami. berantai~ hohoho.. mak dia sporting je, aku lagilah.. memang sempoi dan cool. ceh~ poyo habis kau.

tetapi tiba-tiba pulak aku rasa macam segan nak borak dengan mak dia. maklumlah.. nati dia fikir aku nak ngorat anak dia ke apa tapi pakai medium mak. tarik hati mak, dapat anak :D. eh3 aku tak pakai ya teori tu. seronok sebenarnya sembang dengan orang yang lebih tua. maksud aku, bukan setahun dua tua dari aku, tapi orang yang dah berpengalaman banyak dalam hidup. aku suka borak-borak dengan nenek aku cerita pasal keluarga. hohoho.. ngan mak dia pun lebih kurang sama la isunya. orang-orang tua ni berpengalaman. aku suka kalau majlis-majlis kat kampung kalau orang-orang tua berkumpul aku tumpang sekaki duduk kat situ dengar apa yang dieorang bualkan. seronok cari pengalaman dengan orang-orang tua ni. tak rugi. dari kau melepak tak tentu hala baik la kau pi dengar nenek kau cerita macam-macam. petua penuh dalam dada. cewah~ pantang larang pun tak kurang banyaknya. bertuah dapat borak-borak dengan orang banyak pengalaman. oh ya. perihal borak dengan mak dia ni, aku rasa macam nak minta pandangan la. kau rasa elok tak perbuatan aku? *macam la aku buat jahat* aku segan dowh. tapi nampaknya mesej kami macam tak berhenti je. walaupun 2-3 hari dia tak balas, nanti2 dia balas la mesej tu. setahu aku la, mamat tu ada cakap mak dia jarang buka facebook. adakah aku telah menyebabkan mak dia selalu buka facebook semata-mata nak balas mesej aku? oh tidakkk~~~~ apa yang telah aku lakukan ni... xpe2. stay cool afiah. nt kau pi check out dengan mamat tu kalau2 mak dia ada gtau pape pasal kau kat mamat tu. ne tau mak dia tak suka aku ke apa kan macam " budak ni tak reti ke nak berhenti mesej aku aku dah penat layan mesej dia" fuhh.... husnuzhon. mak dia baik. ada jugak cite pasal mamat tu walaupun aku tak tanya. tapi aku tak kisah sangat pun. aku dengan mamat tu bukan ada apa2 pun jadi sebarang maklumat tentang diri dia, hanyalah bagai angin lalu menyapa telingaku ini. cewah~

oh banyaknya merepek. inilah yang terjadi bila afiah dah kalut. time to say gudnite :).

jaga diri, jaga peribadi. tingkatkan ketakwaan kepadaNya selalu okeh :)

maaf aku banyak merepek.

Assalamu'alaikum.

No comments: