CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Wednesday, August 5, 2009

keluarga bahagia - ku rindu.

assalamu'alaikum. menulis lagi ku d cni. hahahha. ku teruskan jua menulis d cni d sbbkan sahabat2ku. kepada yang sudi singgah, ku ucapkan terima kasih. sebenarnye aku menulis hanya untuk saje2. kerana kepuasan yang aku dapat dari menulis ni. tapi kan, aku dah jmpa buku yang aku nak. so i juz write anythng inside of it. xtau la kalo2 blog ni akan jadi rumah lama yang terbiar. usang. huhu.. em, aku sbnarnye malas nak menulis. bnyak bnda yang nk d luahkan tapi akibat kemalasan yang tidak seberapa, aku jadi keberatan. ah. ape la yang aku membebel nih. adeh.. x dpt kenal pasti tujuan menaip entri ini. saje2. merapu. hahhaha. em, pagi td ku terima mesej dr kak nurul. die mnta ku doakan die untuk temuduga guru. rase rindu menerpa. terbayang senyuman d wajahnye. manis=). aku kenang kembali kenangan kami, sangat la bermakna. seronok. ingin ku ulang semuanya. aku paling rapat dengan kak nurul sebab umur kami x jaoh bezanya, hnya 4 tahun dan die sntiasa berdamping denganku. kak long, 8 tahun sahaja bezanye tapi kami x banyak luangkan masa bersama. die sekolah asrama penuh, jadi x tinggal kat umah. pastu masuk matrik, uni, praktikal dan terus dapat kerja. aku rase semua tu berlaku dengan pantas. sehingga aku tidak dapat menerima perkahwinannya pd mula2 nya. yela. die kawen cepat sngt. hehe.. sbnrnye x cepat pon. mase tu umo 25 dan aku masih d tgkatan 4. mgkin aku rase satu kehilangan. sekarang je baru ok dengan abang ipar aku. huhu.. thanks abg najib sbb jga kak long=). semoga kamu berdua bahagia... tengahari td, aku telefon ayah. minta belikan tiket. hahahha. pdhal boleh bli sndri. biase la. kemalasan kali ni. lol~ tiba2 ayah tnye aku sihat x.. cepat sahaja aku mnjwb, " yah sihat.." pastu aku gtau ayah, aku pakai topeng muka d sini. ayah tergelak. seronok dengar ayah ketawa. rase bahagia. dapat ku bayangkan wajahnya. ah. rndu btol. td, aku tngk lagi gambar2 keluargaku. ku tenung satu2 lama2. abang din, hari tu baru je jmpa. em, x sempat ku cium tangan die masa die nak pergi. abang ngoh, hari tu die balik umah. em, ayah cakap die dah kurus ckit. ummi menyampuk, " mungkin die makan dlm ikut waktu kat sana.." sbnarnye die mghadiri satu kursus selama 2 bulan d terengganu kalo x silap. abg ih, aku dapt tau yang die nak keluar dr pondok mane ntah. pondok d thailand ke lubuk tapah. entah. ku lupa. kak nurul yang bgtau. lame snggh x jmpa die. rndu.. biase kalo aku salam tgn die, pasti tgn die sejuk. em.. terkenang kembali masa lalu.. aku dan die. hahaha... ah. sayang abg ih! gambar adik, ku renung sdkt lama. uwa.. adik, kak yah rndu adik!! renungan tajamnya ku rndu. rengekan die ku rndu. ku rndu die usap kepalaku. ah. pendek kata semua pasal die ku rndu kecuali kemanjaannye. hahaha. sbb aku yg nak mnja dgn die. mane leh tndingi aku. hahahha. hari tu die ckp aku emo sbb aku hntr msj ckp rndu. aku nangis kot. hahhaha. aku lupa dah sape yg ckp, " nnti die besar die faham la tu... skrg kan die kecik lagi" em, xpela. ske kak yah la nk emo ke x. adik kna trma la kalo kak yah mcm ni. hahahaha. rindu senyuman die menyambut kepulanganku d rumah! xpe. tnggu sahaja kepulanganku. lalalala~ najihah bakal menduduki upsr. smga die berjaya. bukan shja dlm akademik, tp berjaya dlm mmbntuk nilai2 mahmudah dalam dri die. insyaAllah.. ummi dan ayah, ah. rndu benar. ku kenang kembali time aku sakit dulu. susah payah mereka. air mata ku tahan sahaja supaya x gugur. ha.... gmbr ni yg paling aku x tahan. gmbr rumah aku. haiz. rase mcm de dpn mata je. nk je aku masuk rumah tu. nak balik2!! jack, ku rndu juga. balik cuti hari tu aku dpt tau die dah mati. wlaupon aku x brape suka jack berbanding kucing2 yg lain, ko la yg paling berjasa. x sempat ku sentuh ko wat kali terakhir. rndu kat kucing2ku bertandang lg. jill, lili, lolo, lala.. syg kamu semua! sape2 de kucing, biarkan aku peluk kucing kamu!! hari tu de je kucing mane ntah dtg rumah aku. ummi kasi jela mknn. hari2 die dtg utnk makan je. dtg rumah aku, tp takut dengan orang yang x d kenali iaitu aku. hahahha. tp ku dpt tau kucing tu pon mati. hmm.. skrg dh xde kucing kat rumah. bosan. tngk la kalo de kucing2 merempat kat umah kami lg.. ekekke... arsyad, erk... sy x rndu die. huhu.. tnggu la bile2 rase nak rndu die. gmbr die sorng je xde dlm smpnanku. huhu.. hari mntk die xmo kasi. pdn muka. x kena rndu dek aku. hahahha. aku tau.. korang msti rndu kat family gak kan?? xtau la kalo aku yg plng over. hahahaha.. smpi d cni saje. salam=)

No comments: