CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Thursday, December 24, 2009

monolog: kosong atau berisi?

bismillahirahmanirrahim..

*setelah membaca semula satu entri dalam blog aku ni, aku cam x percaya je yang entri tu aku yang tulis. huhu...


hari ni, entah kenapa, aku nak berbicara pasal lelaki. mungkin sebab sejak kebelakangan ni, ade je cite pasal dak laki yang aku dengar. salahkah aku kalo menghukum semua lelaki sama?? ya. saya tau saya salah. sebab aku percaya masih ada lelaki yang baik. tapi kebanyakannya hanya nampak baik dari luaran. dalam hati mereka, hanya Allah yang tahu. Maaflah kalo anda berada dalam golongan lelaki yang membuatkan saya menyampah.


ya. semua orang menginginkan pasangan yang sempurna, sempurna dari segi agama terutamanya. tapi, pernahkah kita menilai diri kita sendiri?? layakkah kita mendapat pasangan sebaik dia?? harap maklum, saya tidak menolak soal jodoh dan ketentuanNya di sini.


jika anda berilmu, beramallah dengan ilmu itu sebaiknya dan tolonglah jangan jadi talam dua muka. kita nasihat orang tapi kita sendiri yang buat jahat dalam pada waktu yang sama. kita kata orang teruk tapi kita x sedar yang sebenarnya kita yang teruk. x reti nak bersyukur dengan diri sendiri, g kutuk orang lain lak. dapat dosa free2.


jangan perlekehkan orang lain. ingat diri dah perfect, mula r nak komen orang sana sini. awak kena ingat, x semua manusia d lahirkan ke dalam situasi yang sama dengan anda. belajarlah untuk hormat orang lain supaya kita pun d hormati orang.


semuanya hanyalah peringatan kepada diri sendiri dan kepada hati2 yang terasa.fikir2kanlah. sebarang komen, teguran, amatlah d alu2kan

No comments: