CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Tuesday, October 11, 2011

Keperluan Penuhi Tuntutan Agama Tak Kira Pengkhususan

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, saya berpeluang lagi menulis di sini. rasanya sejak akhir-akhir ni, kekerapan saya berkunjung ke sini adalah agak kerap. hal ini mungkin disebabkan faktor ruang masa yang saya ada. tambahan pula, semua tugasan telah diselesaikan dan dihantar. saya cuma perlu mengikuti kelas untuk menghabiskan silibus pelajaran dan seterusnya bakal menduduki peperiksaan akhir semester pada 8 November 2011. * eh, esoknya ulangtahun kelahiran saya XD. baru perasan :)

sudah tuntutan bakal menduduki peperiksaan, saya perlulah mengulangkaji pelajaran. saya bakal menduduki peperiksaan untuk subjek Bahasa Melayu 1, English Language, Matematik 1 dan juga Matematik 2 :)

mungkin masih ada yang belum mengenali saya. saya merupakan pelajar pengkhususan Matematik di IPG Kampus Pendidikan Islam. kumpulan pengkhususan yang bukan major dalam Pendidikan Agama dan juga Bahasa Arab merupakan kumpulan minoriti di sini. antara pengkhususan yang terdapat di sini adalah Matematik, Bahasa Inggeris, Kajian Sosial, Prasekolah, Pendidikan Fizikal, dan juga Bahasa Melayu.

setelah sedikit pengenalan di atas, maka eloklah saya terus kepada apa yang hendak disampaikan. *macam dah boleh buat post baru untuk pengenalan tu :D

perkara ini selalu terjadi. sering sahaja saya disapa oleh kakak-kakak senior sebagai pelajar pengkhususan bahasa Arab mahupun Pendidikan Agama. mungkin mereka beranggapan sebegitu kerana melihat faktor saya berpakaian. saya bukan hendak mempersoalkan hal ini mahupun mengutarakan sebagai protes, saya hanya ingin menyampaikan kepada semua, bahawa kewajipan menutup aurat bukan bergantung pada pengkhususan kita. tak kan lah hanya pelajar pengkhususan Pendidikan Agama yang perlu menutup aurat? tuntutan ini adalah wajib kepada semua yang beragama Islam. tidak semestinya hanya kerana anda bukan pelajar pengkhususan Pendidikan Agama, anda boleh memakai pakaian yang tidak menutup aurat.kena ingat tanggungjawab kita.

saya berharap agar sayap-sayap ikatan persaudaraan antara kita, umat Islam, semakin melebar sayapnya. semoga setiap daripada kita punya rasa kasih dan sayang antara kita semua. sebabnya.. kita bukan nak masuk syurga sorang-sorang, kita nak masuk ramai-ramai. kita nak tarik awak juga tau. awak pun kena tarik kita. dan orang lain juga. dan sebolehnya tarik semua. insyaAllah... :)

nak bawa semua hingga ke syurga. InsyaAllah.. sayang semua!

salam sayang dari saya,
Assalamu'alaikum.

No comments: