CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Friday, October 14, 2011

Tak Lama Dah

tak lama lagi, dia dah takde kat sini. entah bila pula la baru boleh jumpa dia. rasanya takkan berkesempatan kot. kecuali kalau dia kahwin, dan kami semua ikut pergi sama majlis dia.

dah takde la nak terserempak dengan dia di kafetaria. itu pun bukan selalu. 3 kali sahaja sepanjang aku berada selama setahun setengah di sini. waktu lain? memang tak la.

rasa sedih nak tengok dia pergi.

apa yang di rasa tak terluah lagi. malah ada pula yang mendahului. huuu... serius ke aku ni?

kalau sebelum ni, boleh la aku khitbah dia, tapi kali ni... rasa macam tak sanggup.

istikharah nanti akan jadi petunjuknya. tiap kali dia dalam gundah, mahu sahaja aku bagi kata semangat. tapi.. kata-kata tu hanya mampu dicoret pada dinding muka buku aku jela, dengan harapan dia baca dan mendapat sedikit kekuatan. ada juga tikanya aku mahu sahaja senyum padanya, tapi pandangan aku sudah lari entah ke mana. rasa malu kalau pandang dia. bimbang juga kalau timbul penyakit hati.

hari tu.. aku tak tahu la kalau dia sebenarnya tahu yang barang tersebut merupakan kepunyaanku. atau, mungkin saja dia hendak jadikan modal untuk tegur aku. waktu tu tak tahu nak balas apa.. senyum dan terus ambil sahaja. dalam hati Allah sahaja yang tahu betapa kalutnya aku tika mahu mengambil barang aku yang berada berdekatan dia.

harapnya Allah beri yang terbaik untuk dia. aku doakan dari jauh sahaja. masih berharap? ku sandarkan pada-Nya sahaja soal ini. yang aku tahu, aku milik mutlak Dia.

ya Allah.. peliharalah kami semua dari terus lalai dengan hal dunia...


*mimpi dia dah banyak kali. 3 kali kot. rasa sakit jantung bila tahan perasaan. dan bila tahu ada yang sudah menampakkan tanda bahawa dia suka kepada dia. jealous sebab saya takleh nak sampaikan! dia sudah berpunya? hmm.. harus mulakan progres barangkali. tengah kumpul kekuatan, nak cari orang tengah yang amanah :) insyaAllah. kalau jodoh kami, Allah akan permudahkan segalanya. insyaAllah.

No comments: