CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Monday, October 3, 2011

N.I.K.A.H

Bismillah...

tersenyum je tengok macam-macam kerenah orang di facebook. ada segelintir pernah suarakan,

"kami tak layak ke dengan ustaz?"

" eh dia ustaz. tapi isteri dia biasa-biasa je"

^^ nak senyum je. hehe.. macam-macam. sebenarnya jodoh bukan bergantung kepada perwatakan luaran kita. yang dalaman tu penting. dan.. yang paling penting, yang baik dijodohkan dengan yang baik dan begitulah sebaliknya. pengaturan Allah adalah yang paling sempurna. :)

sebab tu saya nak senyum je. sebab banyak perkara yang saya nampak mustahil tapi sebenarnya tidak. semuanya dengan kuasa Allah kan? Dia punya aturan terbaik untuk kita insyaAllah :)

sebelum apa-apa, nah, dengarlah sedutan video di bawah ni :)


video


dah dengar? :)

orang-orang muda zaman sekarang sibuk nak bercintan-cintun. sibuk nak kenal sendiri tanpa ada yang jadi tengahnya. lepas sibuk kenal, sibuk pulak nak dating. mesej itu dan ini. calling-calling sana sini. kalau ada tujuan yang penting dan tak dapat nak elak dari guna orang tengah, xpela jugak tapi masih perlu ada yang tahu. kan best kalau macam ni :)

semua terpelihara insyaAllah. restu mak ayah pun dapat. tak payah bercinta lama-lama, mak ayah tak tahu pun, lepas tu putus tengah jalan. hadoi. letih kot macam ni. rugi macam-macam rugi. dosa pun dapat.

jadi... kepada yang di luar sana, cuba terapkan semula cara yang baik ini untuk anda mulakan suatu hubungan yang serius. kalau dah jodoh kan, memang tak ke mana. tak perlu nak layan perasaan sangat. tunggu je bila waktu yang sesuai dah tiba, maka insyaAllah akad bakal dilafaz. insyaAllah..

kan bagus kalau saya pun melalui cara yang sama ;)

Unity of Heart : Muslimat PPISMP 3.11


tapi saya yakin, setiap orang punya ujiannya yang tersendiri dan Allah telah timpakan dia dengan ujian yang sememangnya dia dapat tempuhi :)

I Love You Ya Allah!!! Love You The Most!!!


No comments: