CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Sunday, October 9, 2011

Mintalah Segalanya Dari Dia^^

Bismillah...
Alhamdulillah... ada lagi di sini. dah berapa lama sunyi, akhir-akhir ni alhamdulillah dapat kembali semula ke sini.
Apa khabar anda? gembira hari ni? dah ucap Alhamdulillah untuk hari ni? kalau dah, Alhamdulillah.. bagus sekali.. em.. nak tanya sikit ni.. tadi online awalnya awak niat untuk apa? eh?? x niat apa-apa? rugi la macam tu... sepatutnya awak niat la nak tambah ilmu yang bermanfaat waktu mula-mula online. kan dapat pahala :) dah nampak begitu senang sekali nak dapat pahala? kan? kan? Allah itu Maha Pemurah...

bercerita perihal Dia yang Maha Kuasa, sekali lagi la bersangkut paut dengan soal hati. sejak akhir-akhir ni, maksud aku, sejak umur dah meningkat ni. setelah hampir 2 tahun sendirian, akhirnya, hati ni ada la juga tersangkut pada seorang hamba Allah ni. dia lagi tua, 2 tahun tua :)





tapi.. itu cinta dalam diam jela. *tapi dah macam tak kira diam sebab dah cite kat sini
kadang-kadang konfius jugak, cinta ke sebab perasaan kagum. pening3. tapi... aku yakin dengan perasaan aku ni. cewah!

tipu la kalau tak pasang angan-angan dia jadi pemilik cinta aku selepas Allah dan Rasul dan Ummi dan Ayah. tapi aku sedar, aku rasa tak layak berada di samping dia. aku rasa aku tak cukup kuat untuk terus sokong dia dari belakang. aku rasa tak mampu. sebab tu la aku doa pada Allah,

"Ya Allah, kalau aku tak ditakdirkan bersuamikan dia, Kau bagi la peluang pada aku untuk kenal diri dia yang sebenar. untuk jadi kawan dia biarpun buat sementara waktu sahaja"



banyak kali aku doa. dan banyak doa juga aku kirim untuk dia.

"Ya Allah, kau berikanlah kekuatan padanya untuk menghadapi segala ujian dari-Mu. Kau kirimlah padanya seorang isteri yang mampu menyokong dia ya Allah. berikanlah kebahagiaan kepadanya Ya Allah."

betapa pengharapan aku agar dia hidup bahagia setelah segala susah payah pahit maung kehidupan yang telah dia lalui selama ini.



sibuk-sibuk doa, ada la satu malam tu aku mimpi. aku mimpi pasal dia. dalam mimpi tu, aku jadi kawan dia. walaupun tak dapat kenal dia secara realiti, dalam mimpi pun jadi la. maka, dengan hadirnya mimpi tu, aku percaya, Allah dah tunaikan doa aku, permintaan aku. bangun pagi esok hati bunga-bunga senyum memanjang :) Alhamdulillah, Allah Maha Mendengar :) Suka3^^

2 hari sebelum tu aku mimpi aku bertunang. tapi aku tak ingat wajah tunang aku tu. haha. tapi bukan dia la :)

walau dengan sape pun, aku tak kisah. sebab aku percaya, what goes around come around. mcmna kita mcm tu la jugak bakal isteri@suami kita.

apa yang aku nak tekankan kat sini, walau apa pun jua perkara, jangan letak pergantungan pada manusia, tetapi letaklah pergantungan pada yang Maha Mencipta. Pemilik Mutlak kita semua. hanya Dia yang mampu tunaikan segala permintaan kita. walaupun dari sekecil dan seremeh perkara sehingga sebesar-besar perkara. Mintalah. Pohonlah. Dia suka kalau kita meminta kepada-Nya. tapi ingat, kena sabar dan usaha. semoga Allah tunaikan permintaan kita semua :) walaupun kadang-kadang orang akan fikir benda tu macam susah nak berlaku. sebagai contoh, kita niat,

"Ya Allah, aku nak pergi Mekah sebelum aku kahwin"

percayalah. segalanya tak mustahil dengan kuasa Yang Maha Kuasa. insyaAllah.

Assalamu'alaikum. sehingga aku menulis lagi *untuk membaiki gaya penulisan :)

No comments: