CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Monday, October 3, 2011

Ikhtilat ohhhh Ikhtilat. Apa nak jadi.....

Bismillah...

mari ke point yang utama.

sejak akhir-akhir ni, ikhtilat dalam kelas aku macam dah kurang terjaga. sang lelaki mula pandai mengusik. bagi aku, itu tak salah. tapi mengusik sampai part yang teruk dah ni. pada pendapat aku la.

jangan ingat aku tak berkeras, aku suka dengan perkara tu.

suka-suka je main lalu dekat-dekat orang, berdiri dekat sebelah orang. debik baru tahu.

tahu la saya kakak awak, tapi kita masih lagi bukan mahram. tahu? rasa macam nak marah depan-depan je. haiz.

ceritanya... saya berdiri tepi pintu. dia pi sarung kot dia atas kepala saya. haiz. memang nak kena debik sebijik. memang la...

dulu, kelas tu baik-baik je. yang perempuan, perempuannya. yang lelaki, lelakinya.* memang la.. xkan nak perempuan lelaki kottttt

sekarang ni, nampaknya masing-masing dah mula goyah pendirian. hatta yang pendiam dah pandai layan gurauan lelaki apatah lagi yang peramah macam aku. hadoi!

tapi... tapi... dalam ramai-ramai tu, aku nampak sorang tu makin bertambah baik. Alhamdulillah... moga dia terus berada dalam keadaan macam tu sampai la habis semester 8. kadang-kadang bila budak laki sibuk bising sana-sini usik perempuan, aku terfikir, dah elok ke bacaan Al-Quran depa? sembahyang memang kat masjid setiap waktu ke? tak jugak aku rasa... ini sibuk pulak nak mengusik perempuan.

yang tak boleh blah, ada satu kes di mana dak-dak laki saje hantar mesej kat budak perempuan kacau-kacau. kacau-kacau tu bukan apa, hantar mesej suruh pi tido. al-maklumlah, waktu tu musim assignment. mana tau kan ada yang tak tido lagi. bukan semua lelaki dalam kelas tu la, ada la sorang dua. aku je yang tak dapat mesej sebab katanya dia tak berani nak kacau aku. haaa... kan bagus macam tu. ada jugak yang takut ngan aku. lagi aku suka :D yang xleh blah, adik aku, boleh pulak pi kol aku jam 2 pagi walaupun tahu aku dah tido. bila tanya kenapa call, katanya saja nak kacau. memang nak kena debik. nasib la dia call tanya soalan math dan aku yang tengah mamai-mamai masih mampu menjawabnya dengan tenang. Alhamdulillah...

aku tak nak tunding jari kat orang lain sebab 4 jari lagi kembali pada aku semula. mungkin sebab beza 2 tahun antara umur kami menjadikan aku tak kisah dengan gurauan adik-adik. aku tak kisah layan kemerepekan dieorang. kadang-kadang aku pun merepek jugak. jadi.. aku harap bebenor yang aku dapat baiki diri aku dan mampu tegur adik-adik supaya dapat kembalikan suasana kelas kami yang dulu.

ya Allah.. berikanlah daku kekuatan...

Semester 1

No comments: