CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Saturday, July 11, 2009

ape perasaan aku??

1) dapat tau yang nabil de minat sum1 but i don't really know diz girl even we're in da same course. biarlah~ lepas je tau pasal perkara ni, i feel nothing. yela.. nk rase pe.. bukan aku ske betol2 pon kat die. juz a kind of admire him jek. lol~


2) cakap pasal balik cuti ni.. saya rase sedih. sebab tiket perdana tu dah habis. tu la.. cakap ly jaoh sangat. kemalasan. kan dah rase akibatnye.. tapi xpe! tiket kat putra tu xdenya nak habis.. hehe=). berlagak seyh. ke patut aku naik train je?? train 13 jam. naik pukul 8.30mlm, smpi pukul 10 pagi esok. fuh... lame dowh. naik bas kejap je. tido je keje dalam bas tapi konpem bile sampai tanah merah nanti aku blur. hahaha. x cam tempat. terpaksa recall balik memory. dush!

3) jam menunjukkan ade lagi 15 minit sebelom pukul 8 malam. miss suruh pegi pukul 8 kat amf hall, ( recall: aku exam chem) aku dengan faizah pon berkira2 nak pegi. takot pegi awal sangat. jadi kami lepak jap dalam bilik. saling ingat- mengingatkan antara satu sama lain. baca doa berjemaah. lol~ jam dah menunjukkan pukul 8. turun bawah, jalan sunyi sepi. xde orang. ini bermakna kami dah lambat! kecuakan! tenaga di kerah untuk meningkatkan speed otot2 kaki. darah di pam laju. walaupon darah aku bercmpor( oxygenated n deoxygenated), alhamdulillah, x mengalami kesemputan nafas. sambil2 dah lewat tu sempat lagi mendail no ayah. x angkat. no kak nurul. x angkat. no rumah. x angkat. ke mana smue orang pegi?? lepas tu ayah kol balik.. but then masa tu dah nak sampai dewan. terpaksa pendekkan ape nak cakap. lagipon, kalo cakap sambil melakukan kerja berat yang lain( bagi aku jela kot rase camtu kalo jalan nak kasi speed laju macam naik skateboard. wakakaka), aku xleh nk kawal nafas. yang pasti, pressure terus ke jantung. dan terjadilah kesemputan nafas n obviously la i can't breath easy after dat while. malu nak cite( tp cite gak) : kiteorg berdua je org yg plng lambat masok. malu dowh.. masok2 d arahkan duduk kerusi paling depan. aiseyhman... ambik nafas dalam2.. dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA PENYAYANG, baca doa ckit, aku pon mula la memerah otak... perasaan bercmpr aduk. penat.


4) harap maklum kepada semua. perasaan saya sekarang ni x oke. semua benda nampak macam x kena d mata saya. so if i get mad with you, don't blame me. susah dowh nak pujuk diri sendiri. xde orang nak tolong pujuk. huhu.. dush untuk afiah!! saya stress. ( padahal x sangat pon) tapi mood saya agak x oke. huhu.. i need peace n d peace only can be feel through d solat wa recitation of Al - Quran. ni cara aku untuk hilangkan stress la. xtau la kalo korang.

5) jantung saya pelik. perasaan : wat bodo je. lol~ dah smggu aku rase cam de sumthng x kena tapi ikutkan hati yang selalu pujuk diri sendiri, selalu cakap xde pape. huhu.. kenapa ye?? jalan dari kc, naik ax tgkt 2 dah xleh nak nafas elok2. i'm gasping for the air. adeh. ubat: penicillin. twice a day. 2 tablets per session. oke. honestly kdg2 ponteng makan ubat. kdg2 lupa.no one remind me so i've to remind myself. so bile remind diri sendri ni.. faham2 jela. huhu.. kdg2 memang malas. sebenarnye x sedar diri yang sakit. cuba tanye kawan2 aku, no one will said dat aku sakit till i remind them again that i'm sick. huhu.. then d day i met d doc( of koz from uia's clnc), she said dat my heartbeat is quite ok. better than before but then she said my condition doesn't depend on the sound of my heart. it's depend on my symptoms. ade ske simptom2 nye?? kih3. mebi yg xleh nafas tu kot simptomnye. huhu..biarlah. aku tetap x putus2 berdoa semoga aku sihat. supaya dapat mengerjakan amal ibadah kepadaNYA. sesungguhnya d cni aku nak mengingatkan kawan2 aku yang lain, nikmta kesihatan tu adalah nikmat yang sangat berharga. jangan la sebab kite muda, masih sihat, makan main redah je pe yang nak d makan. kite makan biar berpada2, ingat jugak kat orang yang memerlukan. semoga hari2 kita merupakan hari yang bahagia d samping rahmatNYA.. AMIN.



6) HA... d laz part of membebel tp part ni yang paling complicated. oke. aku xtau nak cite kat sape so aku juz bermonolog kat cni jela. lantak korang la kalo korang baca ke x. sesungguhnya saya tidak memaksa dan anda tidak d paksa=). to anynomous : aku xtau la kalo ko serius ke x pasal pe yang ko cakap hari tu tapi sangat terkesan buat aku. aku banyak kali gak fikir pasal perkara ni tapi entahlah. dah la x brani nak tanye ko. hahhaha. sebenarnye aku malas nak fikir tapi aku terpaksa fikir( kdg2 hasutan syaitan membawa kepada kelalaian) huhu.. memang la perkara tu x perlu aku nak fikir, as well as u too la of koz, kite x perlu fikir tapi... saya terfikirkan gak. kih3=). kepada sape2 yang dapat agak ape yang aku bebelkan nih, tolong la bagi ceramah ckit kat aku. hahaha.


peace out ;)

p/s : kat uia nih, aku biase wat peace kat org. kih3. dah jadi trend. lol~ dak2 ni pon layan. lalala~ peace!

No comments: