CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Monday, January 11, 2010

hidayah milikNya..

bismillahirrahmanirrahim... alhamdulillah...alhamdulillah.. aalhamdulillah... marilah kita sama2 memanjatkan kesyukuran yang x terhingga d atas hidayah yang kita miliki selama ini. alhamdulillah.. hari ni terima mesej dari kak qilah. she said she's dffrnt now. she's wearing tudung labuh... alhamdulillah... menitis air mata aku bila dapat tau berita ni. alhamdulillah... terasa betapa besarnya kuasa Dia. hanya Dialah yang menentukan siapa yang layak menerima hidayah dariNya. bukan senang nak dapat hidayah. ada syarat2nya. kalo syarat x sempurna, peluang untuk dapat hidayah tu tipis la tapi kalo dengan kehendakNya, maka dapatlah kita merasa nikmat hidayah tu. bersyukur x kita d lahirkan dalam keluarga Islam?? dalam agama Islam?? bersyukur x kita d jamin syurga kalo ikut ajaran Islam yang betol? bersyukur x kita?? tanya diri, tanya iman. sama2 kita nilai diri msing2.

perjalanan dari stesen u ke masjid jamek, satu perkataan je mampu aku ungkapkan:astaghfirullahaladzim.. macam sardin!!! aku xtau la macamana perasaan orang yang hari2 d gauli orang lain. siyes. aku rase 'tercemar'. kepada lelaki2 d luar sana, tolong jangan ambil kesempatan terhadap kaum hawa seperti kami. tolonglah. lihat sahaja kawasan sekelilingku. pelbagai jenis ragam manusia. saat tu, barulah sedar kita sepatutnya bersyukur menerima hidayah. jangan pulak kita tengok orang lain yang x sama dengan kita, kita keji pulak die. biarlah kita doakan mereka mendapat hidayah ... bahkan bile tengok non-muslim, niatlah d hati, semoga mereka mendapat hidayah... ingat, 1 hari nnti, anda bukan d adili hanya berdasarkan diri anda, malahan orang d sekeliling anda gak. fikirkan, macamna nanti kalo d akhirat kelak, bila Allah tanya d non-muslim nape die tetap kafir, dia tarik kita sekali cakap kita x ajak die masuk Islam, x tunjukkan contoh akhlak yang baik, melambangkan Islam sebagai agama yang x oke, kita nak jawab ape???

sekian... Assalamu'alaikum...

No comments: