CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Saturday, January 2, 2010

monolog.

terasakah dia?? tapi pelik. kenapa perlu terasa? mungkin betol apa yang lin cakap. hmm... maaf la kalo terasa. i've my own reason why i'm doing dat thing. sori kalo ko terasa. harap dapat menerima ye cuma aku x berkesempatan untuk menerangkan dengan lebih jelas kat ko. xpe afiah. anda benar dan bukan melakukan perkara yang sia2 malah sedikit perubahan itu insyaAllah menyumbang kepada perubahan yang lebih besar. InsyaAllah.




mata ke hati. semalam dapat ku rasakan dia melihat aku. mencuri pandang d celah2 kepadatan kawan. dan aku?? gugup. ada sesuatu dalam pandangannya yang membuatkan aku resah. kehadiran aku salahkah d c2? pandangannya penuh tanda tanyakah? ah. biarkan afiah. usah d fikirkan. tapi yang pasti, bukan kerana apa yang tidak membaluti kakiku. entah kenapa terasa x sempurna bila ada yang aku abaikan. Alhamdulillah dengan perubahan perasaan ni.




umur dah naik ke angka 20 tapi perangai masih macam kanak2. haila2~ afiah, anda dah dewasa. cuba untuk bersikap lebih matured. (tapi bagaimana??? demam pon nangis~ adeh. ) kepada anda semua, secara jujurnya, aku x ske orang ambik berat pasal aku sebab aku tends to nak menangis kerana anda care pasal saya. lain la kalo family saya. siyes. aku xske menyusahkan orang sebab tu saya perlu kuat!! afiah, dalam kekuatan yang ada, pasti terselit rasa sedih. ketabahan hati itu perlu!! Ya Allah, Tuhan yang Maha Mendengar, hanya pada Engkaulah aku mengadu.. hanya pada Engkaulah aku pinta pertolongan. dan hanya pada Engkaulah jua nanti aku kembali. Astaghfirullah.. mati. mati. mati. bila sebut mati, kadang2 rasa termotivate. kadang2 takut. macam2 rase. tapi aku bersyukur sebab dengan keadaan aku sekarang ni, Allah dah bagi peringatan berterusan. macamana kalo mati sekarang ni?? dengan diri yang x lepas dari melakukan dosa, antara sedar dan tidak. kalo d timbang dosa2 aku, ntah berapa la bacaannya. aku nak jaga ummi dengan ayah. entah sempat ke x. entah2 aku yang pergi dulu. kita hanya merancang tapi Allah yang tentukan. kita hanya mencuba sedaya upaya tapi Allah jualah yang mengizinkan semuanya berlaku.




pengembaraan bermula. d mulakan dengan exercise yang membantu menyihatkan badan. insyaAllah. hanya Dia yang tahu apa yang tersirat d sebalik exrcise 2. berjalan2 melihat alam. kepenatan. ku lihat wajah dia. dan mereka. dalam hati terselit sesuatu. ku abaikan. lebih merenung kepada diri sendiri. aku x sama macam dieorang. aku adalah aku. x mampu nak jadi orang lain. aku tengok orang senyum tapi aku, senyum dalam kepahitan. senyum kepura-puraan. adakah??? persoalan yang selalu timbul. yang banyak membuatkan air mata menitis. aku x mampu jadi macam mereka. tapi aku x kesal. aku kesal ke?? aku x redha ke?? tidak. aku menerima dengan hati yang terbuka malah bersyukur dengan takdirNya. tapi aku kesiankan wajah2 itu. walaupun tenang sahaja, aku tahu. aku yang buatkan mereka risau. ummi, ayah, yah x pinta semua ni. tapi kita terimanya saje kan?? alhamdulillah.. yah punya ummi ngan ayah=). alhamdulillah jua dengan kurniaanNya. akan ku berjuang sehingga ke tarikh kematianku yang telah d tetapkan.




kenapa diri ini banyak terleka?? leka dengan keduniaan. leka dengan perkara2 lagha. mengikut sahaja nafsu yang x pernah puas. kenapa asyik fikirkan pasal tu?? yes. sebab umur kami pada tahap tu. adeh. entahlah. aku dah cuba abaikan seboleh mungkin. alhamdulillah berjaya atasi tapi kadang2 terfikir gak. sudah nyata wanita tertarik pada lelaki dan begitulah jua sebaliknya. pandangan sebaiknya d jaga. hati sebaiknya d jaga. malah tutur bicara dan garisan senyuman juga d jaga. semuanya perlu d jaga afiah. bukan kerana sesiapa tapi kerana Allah. cukuplah hanya Allah bagiku. aku x perlukan seorang imam untuk membimbing aku kerana aku bakal melukai hati kecilnya. biarlah aku jadi makmum abang ih saje. menumpang kasih seorang abang. yes. dia bakal punya tanggungjawab lain tapi aku pasti. (bagaimana harus sebegitu yakin afiah??) kadang2 bagus untuk berasa yakin dan pada saat ni, aku kena yakin yang Allah itu Maha Adil. Hakku yakin. ku mohon teman sekeliling untuk mengingatkan aku. buat thahar dan ejat, terima kasih kerana memahami aku dan kadang2 memberi harapan palsu pada aku. adeh. jahat tol korang neh!!=). saya gembira dengan kehadiran anda=). d sebalik ujianNya, ada nikmatNya. Alhamdulillah...=)




semak blog ni dan aku banyak terkesan. terkena tempiasnya. mat yang ku kenal, kini bukan calang2 tulisannya. Alhamdulillah. dia dah berubah. walaupun banyak yang mengkritik dia, esp dak pompuan, aku tetap suka dengan cara dia. asalkan benar d cc agama. begitu juga cara "FARID" kamil. ketegasan mereka membuka mataku. andai aku juga mampu setegas itu... hari ni, keluar tanpa "benda" tu. gaya selamba tapi aku sedar. sentiasa waspada bimbang ternampak oleh kaum muslimin. dalam perjalanan pulang, ku lihat seorang muslimah. cantik dengan durinya tapi aku?? ke mana hilangnya duri yang tajam?? kadang2 sahaja berduri. kadang2 d abaikan sahaja. aku terfikir. merenung jauh. saya nak jadi seperti dia. dan sedang terarah ke c2. istikomah la anda afiah. istikomah itu penting. jangan sekadar mencuba sahaja. tapi, aku x dapat lagi mengubah cara aku. walaupun kadang2 nampak innocent, aku ni brutal gak.. xtau la mcmna nak buang perangai aku yang ske buat muka kalo bosan. haila2~ dah la nanti nampak kelakar yang ntah pape. semoga Allah tunjuk jalan yang benar. beri panduan. InsyaAllah.InsyaAllah. InsyaAllah.

No comments: