CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Thursday, June 24, 2010

Afiah dan Anak-anaknya.



Bismillahirrahmanirrahim...

Ceritera, afiah dan anak-anaknya. Muahaha.. bukan pasal tu aku nak cite, tapi pasal impian masa depanku. Perihal kawen? No,no,no. Bukan pasal tula. Korang ni.. kepala dah fikir yang bukan2. mesti rase excited je nak baca entri ni kan? Dush! Ambik sebijik! Sabar... belum pape dah merayau ntah ke mana korang ni.

Seperti yang ada sesetengah korang yang sedia maklum, aku sebenarnya ingin melanjutkan pelajaran dalam jurusan psikologi kanak2. sebab tu aku masa aku mohon kemasukan ke maktab, pilihan ke-2 aku ialah pendidikan kanak2. kenapa aku terasa macam nak ambik jurusan ni? sebabnya.. pertama, aku suka kanak2. ni sebab yang kukuh la. Aku x rasa kalau kita nak mendekati kanak2, kita xde rasa suka kanak2 mahupun cuba untuk memahami mereka. Keduanya.. sebab aku nak lebih mendalami kanak2. dalam erti kata yang lain, cuba memahami jiwa mereka. Memahami keperluan dan kehendak mereka. Memahami gaya dan corak pemikiran mereka. Cuba untuk membentuk kanak2 yang bakal menjadi pemerintah negara, penegak agama, mungkin? Jadi.. adakah aku turut sama perlu menjadi kanak2? Tidak... aku mesti bekerja secara profesional. Kita berkomunikasi dengan pelbagai peringkat umur, jadi hendaklah menyesuaikan diri dalam peringkat-peringkat tersebut. Kalau boleh, aku sendiri nak mendalami bidang psikologi manusia. Seronok rasanya dapat lebih memahami manusia sekeliling. Macam2 gaya dan jenisnya. Mungkin jadi seperti dato’ dr fadzilah kamsah? Mungkin? Siapa tahu kan? Hmm..

No comments: