CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Saturday, June 5, 2010

nikmat Allah itu besar.

kaki oh kaki.. bila mau sembuh??


kaki oh kaki.. bila mau elok?


kaki oh kaki.. saya x dapat nak jalan elok2


kaki oh kaki.. saya x dapat nak jalan jauh2


kaki oh kaki.. kenapa kau sakit?


kaki oh kaki.. kenapa xmau sembuh?


kaki oh kaki... aduhai..

bismillahirrahmanirrahim.. entri ni perihal kaki ke?? ade la sikit..



kau ada kaki?


ada?


apa kau buat dengan kaki kau?


berjalan? menyepak?


berjalan ke mana?


sepak siapa?


ke masjid?


sepak bole je?


alhamdulillah...
kita bersyukur x dengan nikmat kurniaan Allah nan satu ni? kaki kita, kita gunakan nak ke mana? pernah ke kita terfikir yang kita telah menggunakan kaki kita menuju ke arah tempat maksiat? pernah x terfikir yang kerana kaki kita jualah kita selalu solat di akhir waktu? pernah x kita renung2kan? kalo pernah, alhamdulillah.. bagi yang x pernah tu, masih ada kesempatan waktu untuk renung2kan tentang segala nikmat allah kurniakan. bukan sahaja kaki, tapi nikmat2 lain juga. tangan, mata, telingan, mulut dan lain2 lagi. kenapa aku tekankan pada kaki? kerana aku sakit kaki. hee* memang dah dasar manusia, bersyukur hanya bila ianya hilang. terasa perit hanya bila tiada. masa ada, langsung x hargai. aduhai.. manusia2.


*eh bukan cakap kat kau. cakap kat aku la. tapi kalau kau terasa.. maknanya... fikir2kanlah..


semoga lepas ni, kita sentiasa bersyukur dengan kurniaan nikmat Allah. kalo kita xde kaki, macamana agaknya kita rasa? kita redha x sekiranya Tuhan tarik nikmat ini? sakit kaki sikit pon mengeluh. cuba la tengok orang yang xde kaki tu.. xde pulak die mengeluh. malah kadang2 bersyukur kerana kuranglah sikit dosa yang di lakukan kerana kaki. hmm... fikir2kan dan selamat muhasabah. +_+.
assalamu'alaikum.


p/s : kaki masih sakit *adoi!

No comments: