CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Wednesday, June 23, 2010

Gosip? Oh no!

Hari ini ke klinik penawar, setelkan medical check-up.

Daftar dalam pukul 10.30 pagi.. pukul 1.45 petang baru panggil nama : tu pun untuk ukur tinggi dan berat, wat urine test

Jam 1445, lama lagi kena tunggu sebab orang yang datang dari pukul 8 pagi tadi pon baru setel mc die. Kalo aku? Entah pukul brape..

Berkira2, pegi pejabat ayah, depan tu je. Lintas jalan, terus sampai. X sampai seminit pon kalo jalan laju tapi… “lu x takut kena langgar ke sister?” “ pandang kanan, pandang kiri, pandang kanan, baru lintas…” jadi, semuanya dalam 2 minit untuk sampai.

Tolak pintu. Ikut arahan. nasib baik ada sign kat depan tu. Aku selalu konpius nak pull ke push. Hee~

Ade diz pak cik, muka garang je. Tengah borak2 dgn diz 1 mamat. Tengok gaya mereka berdua macam gaya polis-pesalah je. Tengah soal-siasat. Tapi ni mungkin versi ulasan-perlawanan-bola-semalam. Aku kenal pak cik tu. Tapi dah berubah wajah. Dulu muda, kini tua. Hee~ 10 tahun x jumpa wei.. dengan muka bersalah-sebab-redah-premis orang-secara-suka-hati aku tanya “pak cik, nak tumpang sembahyang boleh?” aku bukannya ape.. d buatnya die x kenal aku, x cam aku, kang malu lak aku.. “entah stranger mane la yang sesat kat sini”, mungkin ini yang ada dalam fikiran pak cik tu. Tapi dia jawab “masuk la ke dalam” eh2. Trimas pak cik.

Daun pintu dikuak. Maka nampaklah kelibat2 manusia di dalamnya. Ada kak na, diz 1 sista yang aku x kenal, gantikan kak liza. N diz 1 bro yg sempoi.. dengan muka slamber, “kak na, nak tumpang semayang.” bro yang sempoi itu pon berkata… “ha… masuklah. Imam pon ade doh dalam.” Aku kenal semua kakitangan yang lama dari darjah 1 lagi. Hee~ suka sangat pegi ofis ayah. Dan juga ummi. Lalala~ sebab tu kenal semua colleagues mereka.

Pelik. Tapi layan~ masuk ke tempat semayang, xde orang. Mane imamnya? Tapi I saw diz 1 guy inside d room-next-door. Nampak back die je, muka : pemalu barangkali jadi x dapat di kesan. Haha..

X peduli. Urusan denganNya belum selesai. Dahulukan apa yang perlu. Tengah2 layan preparation untuk solat, maka.. terdengarlah.. mereka bergosip!! Oh tidak!!! Kenapa perlu ada nama saya?? Adoi… x sangka aku d kaitkan dengan staf tempat kerja ayah sendiri.. he said dulu I was a small little girl, skrg dah besar panjang. Uhuk2. Macam2 aku dengar tapi fokus lebih terarah pada urusan yang utama. Gosip mereka: diabaikan.

Ada backup sound kedengaran masa semayang. Erk.. antara perkara yang paling aku x suka : u don’t hv to show me ur piousness. Plez.

Alhamdulillah. Dah selesai. Berjalan keluar. Again. Saw 2 guys. 1 was facing me while d other 1, turning his back at me. Again. Didn’t see his face. Didn’t recognize them, maybe they’re d new workers. d guy-facing-me was smiling, while asking me “ dah siap?” I put on generous smile then answered, “dah”.

Ok. Dah tersasau cakap bi. Kena back to nature. Kih3. Saya sangat sensitive dengan grammar jadi kena cover balik setelah hampir 6 bulan tinggalkan bahasa itu. Saya suka English sebenarnya. oh! Afiah, statement meragukan. Take it back. Duh!

Kak na kat kaunter. Lepas salam semuanya, baru keluar. Then I heard a guy saying “…… anak ab rahman”. Apekah? Sangsi2. Tapi membuktikan… aku peduli ape dengan gosip mereka. Lol~ saya kan kecik lagi. Ah. Afiah. Stop it. U’re old enough 2 b a mother actually. OH MY GOSH! Never realized it. Haha.. sengal.

Jam 1645, setel. Seharian d klinik. Penat. Panas. Jerawat ade kembali. Haiyak! Time to take action! Kame…hame…ha! Balik cari produk hpa. Wah! Suka!

Sekian. Merapu lagi dari saya. Afiah.

No comments: