CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
tegurlah aku kerana dalam setiap teguranmu itu pasti terselit seribu satu hikmah yang pasti bisa menunjukkan sinar kepadaku...

Waktu Persekolahan

Cuti Cuti Cikgu 2014!


Tuesday, June 15, 2010

bila Afiah mulakan... kemerapuannya


si sengal. hee~
19tahun


bismillahirrahmanirrahim. assalamu'alaikum. wee~ sebenarnya xde ape yang menarik pon berlaku kat diri aku sekarang ni kecuali meraikan perasaan gembira yang bertakhta di hati. cewah~ lalala~ sebelum ni kan kenduri kat rumah aku.. majlis kesyukuran menyambut menantu. sayalah antara orang yang ke sana dan ke mari tanpa henti. adoi.. penat tapi alhamdulillah, meriah dan puas hati. endingnya, dapat rasa lenguh kat tangan dan kaki. kaki kiri yang sedia sakit, bertambah sakit. padan muka saya tapi apelah sangat semua tu... bila seronok bekerja, hati pon gembira. sakit pulak entah ke mana perginya. malam tu, biasela.. kemas2 rumah.. siyes. bersepah. plastik gula2 entah ke mana.. cadar katil aku pun dah tercabut. ada ketulan ayam goreng la dalam bilik. memang tunggang langgang. ape yang mereka dah buat?? sila jawab. siyes r aku cakap, kaum2 ibu ni memang yang terbaik la. xde pon sekali aku dengar ummi mengeluh cakap penat. memang yang terbaik r. salute kaum ibu! sayang ummi! tapi ummi pon ade pesan, sape nak kawen, kawen awal2. masa ummi muda lagi. haha... hari tu ummi sanggah bila aku cakap nak kawen. hahhaa.. macam2. tapi yang bestnya, first time aku dengar ummi cakap " die rajin nak tolong tapi sakit" waaa.... terharu siot... nak menangis rasenya. 1st time kot ummi cakap camtu. ade masa malam tu jugak, aku juz complain je sebab najihah x tolong langsung, aku yang sakit ni plak ambik alih. niat aku time tu nak cakap suruh najihah datang tolong sama, tapi terus ummi cakap " x payah buat keje la. g rehat. dah tau sakit nak buat jugak. ramai lagi orang boleh tolong." tau ape jadi?? haha... maka berderailah air mataku ini... aku xleh orang marah pasal sakit, x pasal2 nangis. hee~ semalam cakap ngan ejat pon die x sedar yang aku kat cni dah tahan sebak. rase sedih bila fkr die nak tinggalkan kami nnti d cni. ejat, kau kebanggaan kami! aja2 fightng sayang!! semalam pon dah berderai air mata dapat tau keputusan maktab ni. rase Allah tu dekat sangat. Dia jualah yang Maha Mengetahui. adik tanya "kak yah suko ko sedih?" aku x pandang pon die. cuba kawal nada suara. cakap " biasa je.." haha... sengalnya aku.. adoi.. orang kalo x kenal aku betol2, mesti ingat aku ni garang. kah3. tapi betol la aku garang jugak. ayat aku yang biase kat rumah " eee... adik ni. kak yah x suka macam ni." haha.. 1 lg " eee serabut la aku" haha.. semalam ade kanak2 yg gaduh2 manja. main pukul2 kepala dgn bantal. terus aku sound " eee ape ni main ketuk2 kepala. kak yah x ske orang ketuk kepala budak2 ni." haha..


erk.. bayi itu comel!
20tahun

oh! biasala majlis kat rumah, biasenya ada ramai baby ngan kanak2. wee~ semuanya comel2. x puas peluk. rase cm bila la nak dapat baby sendiri ni... haha.. ade diz 1 baby, die dah tersilap mak. die ingatkan aku mak die. bila bagi balik kat mak die, xnak pulak. haiz. ada gaya ibu ke aku ni? haha.. dulu pon pernah jugak skali mcm ni. masuk dengan yang ni, dah 3x baby tertukar aku ibu die. ee.. comel sangat2!!! bila dapat maktab, ummi ade cakap " hmm.. sesuai doh la die hok suko budok2." wee~ seronok rasenya bila boleh didik anak2 kecil ni. x sabar tunggu baby kak long keluar! hari ni sempat tanye baby sihat x.. baby suka tendang perut ibu die! hari ni kak long balik putrajaya, jadi sempat nasihat baby suruh duduk diam2 dalam tu. hee~ seronok dapat rase gerakan baby. sekali lagi.. bila la aku nak rase sendri.. haha... sengal. baby 2 d jangka baby girl. mesti comel kan.. ikut ibu ngan ayah die. nnti die jadi cucu sulung la dalam keluarga kami. abang ih dah sibuk2 cakap kat baby suruh masuk pondok. aduhai.. jumpa semua baby pon die cakap " nanti masuk pondok deh bilo besar.." sambil usap kepala baby 2. wee~ aku pon sekarang x lepaskan peluang usap kepala baby. moga2 dapat kerberkatan jugak. kalo cite pasal baby, memang x habis2. tapi alhamdulillah, dengan perjalanan aku menuju ke arah gerbang menjadi seorang guru, ternyata impian aku untuk sentiasa mendampingi bakal2 pemimpin negara ni tercapai. alhamdulillah. doakan yang terbaik ye untuk aku. semoga aku dapat jadi cikgu yang terbaik dalam kalangan pelajar2 yg aku ajar. aku nak jadi ibu kedua dieorang. hee~ ramai la anak aku nnti. bestnya...


weet2~
18tahun

oh! maaf. banyak sangat cerita merapu. preparation ke maktab entah ke mana lagi. hehe~ kalau kak qilah tahu, pasti dah kena ni. hehe... kak, sayang akak sangat2! ngee~ tq 4 evrythng. k2. kang terlebih merapu lak. korang pon bosan baca. tapi aku tulis ni pon sebab nak mengekspresikan diri je melalui bidang penulisan. kepada yang menyokong, arigato.

No comments: